Uutiset 2020

27.4.2020 15.37

Seurakunnat auttavat myös yrittäjiä poikkeustilan aikana

Poikkeustilan vuoksi ahdinkoon joutuneet yrittäjät voivat ottaa yhteyttä seurakuntaan. Myös työnohjausta järjestetään yhteistyössä Tampereen kaupungin TreStartin kanssa.

Ilmakuva Tampereen keskustasta Näsijärvelle päin.
Koronavirusepidemian vuoksi vallitseva poikkeustila on ajanut monet yrittäjät taloudelliseen ahdinkoon. Myös henkistä tukea kaivataan vaikeassa tilanteessa. Tampereen seurakunnissa yrittäjien henkisen tuen turvaamiseksi on nimetty yhteyshenkilö.

Tampereen seurakuntien yrittäjätuen yhteyshenkilö on huhti–kesäkuussa diakoni Teemu Salminen. Hänet tavoittaa sähköpostilla teemu.i.salminen@evl.fi tai puhelimitse: 050 381 7177. Heinäkuusta alkaen yhteyshenkilö on pastori Juha Mattila, jonka tavoittaa sähköpostilla juha.mattila@evl.fi tai puhelimitse 050 514 4868.

Päivystävä puhelin ja diakonian apu

Myös Tampereen seurakuntien päivystävä puhelin on yrittäjien käytettävissä. Palvelun päivystäjät kuuntelevat yrittäjää ja auttavat löytämään Pirkanmaan Yrittäjien yritystoimintaan liittyviä palveluja. Soittajan kanssa voidaan sopia toistuvasta yhteydenpidosta tai hänelle ohjataan oma tukija.

Päivystävä puhelin 040 804 8005 (joka päivä kello 8-18)

Yrittäjillä on mahdollisuus saada myös diakonian apua. Apu on pienimuotoista ruoka-apua ja toisinaan myös taloudellista avustamista. Yhteyttä voi ottaa joko suoraan oman seurakunnan diakoniatoimistoon tai yrittäjätuen yhteyshenkilön kautta.

Työnohjaus TreStartissa

Tampereen seurakunnat tekevät yhteistyötä myös Tampereen kaupungin työllisyys- ja kasvupalveluiden kanssa. TreStartin kanssa järjestetään voimavarakeskeistä työnohjausta etäryhmissä jo ensi viikolla.

Ryhmiä on kaksi, ja niihin molempiin otetaan enintään kuusi henkilöä. Osallistujat otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ryhmät ovat luottamuksellisia vertaistukiryhmiä, joissa vaikeassa tilanteessa olevat yrittäjät pääsevät pohtimaan tilannettaan toisten samassa tilanteessa olevien kanssa.

Ryhmät kokoontuvat etäyhteydellä kuusi kertaa. Ensimmäinen ryhmä aloittaa jo maanantaina 4. toukokuuta, toisen ryhmän on määrä aloittaa 28. toukokuuta.

Ryhmiä vetävät seurakuntayhtymän työnohjaajat ja yhteiskunnallisen työn diakonit.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: