Uutiset 2020

23.12.2020 14.25

Seurakuntien joulunaaton ohjelma verkossa

Seurakuntien jouluaaton 24.12. ohjelmaa voi seurata seurakuntien sosiaalisen median kanavilla. Alta löydät koosteen aaton tapahtumista sekä suorat linkit kanaville.

Piirroskuva talvisesta Aleksanterin kirkosta.

Facebook-sivuille tulevaa ohjelmaa voi seurata kirjautumatta palveluun. Kaikki ohjelma on maksutonta.

Joulurauhan julistus ja Kirkkopuiston joulu

Hartaudet verkossa jouluaattona

Aaton jumalanpalvelukset verkossa

Levollista joulua

Huom. Tampereen seurakuntien joulunajan ohjelman löydät kokonaisuudessaan Joulunaika-sivuilta. Tarkan listauksen seurakuntien sosiaalisen median kanavista löydät täältä.

Osa Tampereen kirkoista avoinna jouluna hiljentymistä varten

Osa kirkoista on avoinna jouluna yksityistä hiljentymistä ja rukousta varten. Osassa kirkoissa on seurakuntien työntekijät paikalla ihmisten tukena. Seurakuntalaisille suositellaan kasvomaskin käyttöä kaikissa seurakuntien tiloissa. Tarkat tiedot löydät aukioloajoista löydät täältä.

Kirkossa on tarjolla keskusteluapua aamusta yöhön asti: Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18–24 numerossa 040 022 1180.

Kynttiläkeräystä ei järjestetä tänä vuonna

Partiolaisten perinteistä hautakynttilöiden kierrätystempausta ei tänä vuonna järjestetä Tampereen hautausmailla. Seurakunnat toivovat, että omaiset keräisivät joulun aikaan sytytetyt kertakäyttöiset hautakynttilät pois joulun jälkeen.