Uutiset 2020

21.7.2020 9.43

Soila Muurikainen: ”Tiimini on aivan mahtava”

Iloinen puheensorina täyttää AitO-keskuksen ruokailutilan, kun ripariaan viettävät nuoret ovat syömässä välipalaansa. Iloinen on myöskin haastateltava, leiri- ja kurssikeskuspalveluiden johtava esimies Soila Muurikainen. Ei vain siksi, että kesäloma alkaa huomenna, vaan siksi että saa tehdä työtä missä riittää haasteita ja vastuuta.

- Tiimini on aivan mahtava, eikä minua olisi ilman sitä, Muurikainen kehuu 13 hengen porukkaansa, ja kehunsa saa myös tukea antava esimies.

- Koko yhtymätasolla puhalletaan yhteen hiileen, ja toimitaan yli työalarajojen. Asioita tehdään yhdessä, mistä tykkään ihan hirveästi.

Seurakuntien leiri- ja kurssikeskuspalveluiden johtava esimies Soila Muurikainen.
Kuvaaja: Hannu Jukola

Soila Muurikaisen työuraan mahtuu monenlaista: 14 vuotta ravintolapäällikkönä Juvenes-ravintoloissa, kahdeksan vuotta ravintopalvelupäällikkönä Nokian seurakunnassa, Pirkkalan sotilaskodissa muutama vuosi ja 2014 hän siirtyi Tampereen seurakuntien palvelukseen. Ensin Torpan kurssikeskukseen, ja myöhemmin hänen vastuulleen siirtyivät Ilkko ja muut kurssikeskukset.

AitO-toimintakeskuksen kehittämisessä hän on ollut mukana heti vuodesta 2018, jolloin Tampereen seurakunnat sen osti.

- Näen AitO:n tulevaisuuden todella valoisana. Haluamme olla monipuolinen ja toimiva keskus, missä tiimin olisi hyvä tehdä töitä, Muurikainen visioi.