Uutiset 2020

21.8.2020 12.24

Tampereen seurakunnilta Beirutin turman uhrien hätäapuun 20 000 euroa

Tampereen seurakunnat lahjoittaa 20 000 euroa Libanonin pääkaupungissa Beirutissa sattuneen räjähdysonnettomuuden uhrien auttamiseen. Hätäapu toimitetaan Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahaston kautta.

Avustustyöntekijät vievät ruokaa Beirutin räjähdysturman uhreille.
Kirkon Ulkomaanavun tuella jaetaan ruoka-apua Beirutin räjähdyksessä kotinsa menettäneille ja haavoittuvassa asemassa oleville perheille. Avun vie perille Norjan Kirkon Ulkomaanapu yhdessä paikallisen kumppaninsa IOCC:n kanssa. Ruoka-apua sai 200 beirutilaisperhettä perjantaina 14.8.2020. (Kuva: Joakim Elli/Norjan Kirkon Ulkomaanapu)
Libanonin pääkaupungissa Beirutissa sattui tuhoisa räjähdysonnettomuus 4. elokuuta 2020. Kaupungin satamaan varastoitu ammoniumnitraattilasti räjähti aiheuttaen tuhoa laajalla alueella. Kuolleita on viimeisimmän tiedon mukaan ainakin 178, ja määrän pelätään edelleen nousevan. Yli 6 000 ihmistä on loukkaantunut ja 300 000 ihmistä on menettänyt kotinsa.

Räjähdysonnettomuuden uhrit tarvitsevat välittömästi puhdasta vettä, suojaa ja ruokaa. Kirkon Ulkomaanapu toimittaa katastrofirahastonsa kautta hätäavun Beirutiin. Paikan päällä Beirutissa hätäapua vie perille yhteistyökumppani Norjan Kirkon Ulkomaanapu.

Tampereen seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto päätti 20 000 euron hätäapulahjoituksesta kokouksessaan torstaina 20.8.2020.

Kirkon Ulkomaanapu: Hätäapua Libanoniin