Uutiset 2020

13.3.2020 13.48

Tampereen seurakuntien toiminta tauolle, jumalanpalvelukset ja toimitukset hoidetaan

Kaikki seurakuntien kokoava- ja harrastustoimintaa jää tauolle 14. maaliskuuta alkaen. Tauko jatkuu 30. huhtikuuta saakka. Poikkeuksena on koululaisten iltapäivätoiminta, joka jatkaa toimintaansa koulujen toiminnan mukaisesti. Rippikoulujen tapaamiset toteutetaan muuten kuin fyysisinä tapaamisina.

Päivystäjä keskustelee seurakuntalaisen kanssa kirkonpenkissä.
Maaliskuun 15. sunnuntain jumalanpalvelukset pidetään suunnitellusti. Seuraavien viikkojen jumalanpalvelusten toteuttamisesta, määrästä ja muodosta päätetään ensi viikon aikana.

Kirkolliset toimitukset – vihkitilaisuudet, kasteet ja siunaustilaisuudet – toteutetaan mahdollisuuksien mukaan normaalisti.

Kaikki suuret tilaisuudet peruutetaan 30. toukokuutta asti.

Seurakunnissa huolehditaan ihmisten ja tilojen hygieniasta. Myös mahdollisesti virusta välittävien pintojen ja esineiden, kuten ehtoollisvälineiden, käyttöön ja puhtauteen kiinnitetään erityishuomiota. Kättelyä ja halailua vältetään.

Seurakuntien tilaisuuksiin osallistuvien toivotaan noudatettavan seuraavia ohjeita:

• Älä osallistu jumalapalvelukseen tai muihin seurakunnan kokoontumisiin, jos sinulla on lieviäkään flunssaoireita tai olet palannut ulkomaanmatkalta alle kaksi viikkoa sitten.

• Suosi jumalanpalvelusten ja hartauksien seuraamista televisiosta, radiosta tai internetistä.

• Älä jää yksin kysymyksiesi ja huoliesi kanssa vaan ota yhteyttä seurakuntaan tai Kirkon keskusteluapuun. Aleksanterin kirkon Avoimen kirkon päivystäjien määrää lisätään. Kirkon ovet ovat auki 12–18 arkipäivisin.

• Pidä yhteyttä ystäviisi.

Tuomiorovasti Olli Hallikaisen viesti tamperelaisille  koronavirustilanteeesta: