Uutiset 2020

27.1.2020 15.56

Tampereen sinkkujen kevätkausi tarjoaa monenlaista mukavaa toimintaa yksin eläville

Tampereen seurakuntien sinkkutoiminta on avointa kaikille kiinnostuneille. Mukaan voi tulla vapaasti riippumatta asuinpaikasta tai vaikka kuuluisit tai olisit kuulumatta mihin tahansa uskonto- tai kirkkokuntaan.

Kädet muodostavat sydämen.
Tampereella yli puolet kaikista kodeista on yhden hengen talouksia. Yksin eläviä aikuisia on siis todella paljon. Tampereen sinkkujen toiminnan tarkoituksena on helpottaa yksin elävien aikuisten mahdollisuuksia saada yhteyttä toisiinsa ja tarjota mukavaa yhdessäoloa ja -tekemistä.

Tampereen sinkkujen kevään toiminta

Sinkkujen kävelyretki lauantaisin

Kävelylle lähtijät kokoontuvat joka lauantai klo 14 Aleksanterin kirkon pääoven tuntumassa. Siitä lähdetään porukalla yhdessä sovittavaan paikkaan. Kävelyretkillä ei ole mukana ohjaajaa, vaan paikalle saapuneet päättävät yhdessä päivän kävelykohteen kiinnostusten mukaan.

Lähde kuulostelemaan, löytyykö samanhenkistä kävelyseuraa. Moni Tampereelle hiljattain muuttanut etsii seuraa arkiseen elämään ja kuulee mielellään Tampereen kiinnostavista paikoista. Joskus on hauskempaa seikkailla porukalla.

Sinkkuillat Aleksanterin kirkon kryptassa

Sinkkuillat yksin eläville työikäisille aikuisille Aleksanterin kirkon kryptassa tarjoavat mahdollisuuden tavata muita yksin eläviä. Illoissa on aina jokin aihe tai teema ja joskus illoissa on mukana vierailijoita. Kokoontumisissa on käynyt noin 20–40 yksinasuvaa aikuista.

Kevään kokoontumiskerrat seuraavina maanantai-päivinä klo 18–20
  • 27.1. Sinkku, yksinelävä vai sittenkin itsellinen? -teemakeskustelu yksinelävän identiteetistä.
  • 24.2.
  • 16.3.
  • 27.4.
  • 25.5.
Ajankohtainen toimintakalenteri löytyy täältä. Voit tulla mukaan silloin kun haluat ja olet myös tervetullut valmistelemaan yhdessä toimintaa. Etukäteen voi myös tulla kattamaan kahvipöytää.

Nekalan olo- ja saunaillat

Juttuseuraa, sisäpelejä, saunomista ja nyyttärit. Näitä tarjoaa Nekalan olo- ja saunailta.  Ota oma pyyhe ja pesuaineet mukaan sekä nyyttäreihin jotakin tarjottavaa.

Olo- ja saunaillat vietetään Nekalan seurakuntatalon alakerrassa nuorisotyön tiloissa osoitteessa Kuoppamäentie 23, sisäänkäynti Kuismantien puolelta keittiön ovesta.
Keskustorilta paikalle pääset bussilla numero 10, pysäkki on talon edessä.
Kevään kokoontumiskerrat klo 17–21 seuraavina lauantaina:
  • 8.2.
  • 14.3.
  • 11.4.

Parittomat K-63

Sinä yli 63-vuotias, haluaisitko tutustua uusiin ikäisiisi ihmisiin? Kaipaatko juttuseuraa tai kaveria ulkoiluun, teatteriin, elokuviin tai muuhun yhdessä tekemiseen? Yli 63-vuotiaat parittomat kokoontuvat parittomien viikkojen tiistaisin klo 10–11.45 Seurakuntien talolla Suurella sydämellä -klubilla osoitteessa Näsilinnankatu 26, katutasossa 19.5.20 asti.

Tapaamisen jälkeen on mahdollisuus lähteä porukalla syömään johonkin lounaspaikkaan. Tapaamisten teemat sovitaan yhdessä. Tiistaina 28.1. aiheena on Sinkkuteologiaa.

Nuorten sinkkujen kohtaamispaikka Mummon Kammarissa

Nuorten sinkkujen kohtaamispaikka noin 20–35 –vuotiaille kokoontuu Seurakuntien talon Mummon Kammarissa osoitteessa Hämeenkatu 28.  Kevään 2020 kokoontumiskerrat ovat lauantaina 1.2. sekä 18.4. klo 15–18.

Luvassa on lautapelien pelaamista, juttuseuraa ja ehkä uusia ystäviäkin. Tarjolla on kahvia ja mahdollisuus tutustua toisiin yksin eläviin nuoriin aikuisiin rennossa ilmapiirissä. Kokoontuminen on nuorille aikuisille avoin, eikä siihen tarvitse ilmoittautua. Paikalla on ohjaaja/ ohjaajat sinkkutoiminnasta.
Käsiä yhdessä. Kuvituskuva.

Olisitko sinä kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena vastuunkantajana esimerkiksi Sinkkuiltojen valmistelussa, ohjaajana Nekalan saunailloissa, lauantailenkeillä, luontoretkillä tai esimerkiksi kirjoittaa blogia? Jos kiinnostuit, ole yhteydessä yksinelävien toiminnan työntekijään Teemu Salmiseen, 050 381 7177, teemu.i.salminen@evl.fi

Puisella pöydällä lautasella aterimet, ruusuja ja ruusun terälehtiä.

Sinkkujen illallinen 14.2. Nokialla

Nokian seurakunta järjestää yksinelävien yhteisen tapaamisen Ystävänpäivän illassa. Maatialan pappilan puitteet ja hyvä seura - siinä on lähtökohdat onnistuneelle illalle. Kyseessä on rento ja iloinen ystävänpäivänvietto sinkuille. Illalliskortti 5 € Yhteisvastuulle.
Ilmoittautuminen 31.1. mennessä aino.kivela@evl.fi tai 040 541 5076. Järjestäjänä Nokian seurakunta.
  • Perjantaina 14.2. Maatialan pappilassa klo 18
  • Osoite Valkamankatu 2 C, 37100 Nokia