Uutiset 2020

28.2.2020 11.06

Tuomiorovasti Olli Hallikainen johtaa kirkkoneuvostoa

Tampereen seurakuntien yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii 1. maaliskuuta alkaen Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherra Olli Hallikainen. Hän hoitaa tehtävää 31.12.2020 saakka. Päätöksen teki Tampereen tuomiokapituli.

Kokoushuone, jossa ringissä pöytien ympärillä istuu 15 henkilöä.
Yhteisen kirkkoneuvoston toimikausi on kaksi vuotta. Nykyiset luottamushenkilöt aloittivat kautensa tammikuussa 2019. Kuva Hannu Jukola

YKN johtaa, valmistelee ja esittelee

Yhteinen kirkkoneuvosto (YKN) on yhteisen kirkkovaltuuston alainen valmistelu-, toimeenpano- ja hallintoelin. Kirkkoneuvosto johtaa seurakuntien yhteistä käytännön toimintaa, taloutta ja hallintoa sekä valmistelee ja panee täytäntöön yhteisen kirkkovaltuuston päätöksiä.

Tampereella siihen kuuluu puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan lisäksi yhdeksän yhteisen kirkkovaltuuston valitsemaa jäsentä. Neuvoston toimikausi on kaksi vuotta.

Yhteinen kirkkoneuvosto kokoontuu pääsääntöisesti joka kolmas viikko kesäkuukausia lukuun ottamatta. Kokoukset eivät ole julkisia. Yhteisen kirkkoneuvoston esityslista laitetaan seurakuntayhtymän verkkosivuille noin viikkoa ennen kokousta. Pöytäkirjat ovat luettavissa myös Seurakuntien talon 4. kerroksessa virastopäivinä kello 9-15.

Edellinen puheenjohtaja, Eteläisen seurakunnan kirkkoherra Jussi Mäkinen siirtyy eläkkeelle keväällä.

Katso täältä kirkkoneuvoston tehtävät ja jäsenet