Uutiset 2020

31.12.2020 12.19

Uudenvuodenaaton musiikkipitoinen tuomaskirkko radiossa ja netissä

Vuoden vaihtuessa voi miettiä, mitä menneestä vuodesta kannattaa kantaa mukana uuteen vuoteen? Onko tilinpäätöksen aika? Uudenvuodenaaton tuomaskirkkoa vietetään teemalla "Muutokset mahdollisia" torstaina 31. joulukuuta. Kello 18 alkava tuomaskirkko Aleksanterin kirkosta radioidaan ja se on nähtävissä verkossa.

Ilotulitusrakettien valoefektit tummaataivasta vasten.
Kuva: Kirkon kuvapankki / Aarne Ormio
– Vuodenvaihde saatetaan kokea siirtymisenä entisestä tutusta johonkin uuteen ja ennalta arvaamattomaan. Uuden edessä tehdään lupauksia, mutta myös toivotaan, että jokin säilyisi – eilen, tänään, iankaikkisesti, miettii uudenvuodenaaton tuomaskirkon kokoaja Kaija Jääskeläinen.

Hän siteeraa Ensimmäistä Samuelin kirjaa: ”Tähän asti Herra on auttanut meitä.” (1. Sam. 7: 12). – Me saamme uskoa, että myös jatkossakin meillä on Auttaja, johon voimme turvautua.Ihmiset kokevat muutokset eri tavoin.

– Monista kai tuntuu, että nyt eletään suurten ja jatkuvien muutosten aikaa. Kuitenkin kaiken muutoksen keskellä Jumala pysyy samana. Muutokset eivät aina ole pelottavia. Ne ovat usein myös mahdollisuuksia johonkin uuteen ja parempaan.

Tuomaskirkon liturgista ja saarnasta vastaa Mikko Wirtanen. Musiikkia Markku Ylipää ja kumppanit.

Tuomaskirkko torstaina 31.12. kello 18 Aleksanterin kirkossa. Tuomaskirkko on kuunneltavissa  Pispalan Radiosta taajuudella 99,5 MHz ja katsottavissa Aleksanterin kirkon YouTube-kanavalla.

Muut uudenvuoden jumalanpalvelukset ja tapahtumat verkossa.