Uutiset 2020

11.12.2020 12.20

Valon ja toivon polku kiertää Finlaysonin kirkkoa

Tunnelmallinen Finlaysonin kirkko kutsuu nauttimaan joulun ajasta sekä ulkona että sisällä. Kirkon pihamaalla on valon polku, jota voi itsenäisesti kulkea, ja sisällä on Lasten katedraali, jota koristavat kauniit valot.

Luminen ilmoitus ständi, johon on laitettu jouluvalot kiinni.
Ständissä on jokin tehtävä lapsille ja aikuisille.

Kirkon pihalla kiertävä valopolku on tarkoitettu niin Lasten katedraalissa vieraileville kuin ohikulkijoillekin.

Polussa on viisi pysähdystä, ja jokaisessa pisteessä on aikuisille ja lapsille jotain pientä tehtävää yhdessä.

Valopolku johtaa kirkon sisäpihalla olevalle jouluikkunalle, joka on mukana Tampereen kaunein jouluikkuna- kisassa.

Kirkon nukkealttarit kertovat joulun sanomaa

Finlaysonin kirkko on lasten kirkko eli Lasten katedraali. Kirkossa lapset voivat hämmästellä, katsella ja tutkiskella.

Kirkossa olevan seimen äärelle voi istahtaa hiljentymään ja nauttimaan joulun tunnelmasta. Perheen pienille on myös oma alttari, jossa on tällä hetkellä käytössä väritys- ja tehtäväkirjoja.

Lyijyjalkanukeilla tehty seimiasetelma.
Lyijyjalkanukeilla on tehty seimiasetelma Finlaysonin kirkon sisälle.

Jouluinen Lasten katedraali on avoinna joka päivä kello 11 – 18 loppiaiseen 6.tammikuuta asti. Jouluaaton aukiolo on kello 11 – 17.

Turvaväleistä ja hygieniasta huolehditaan ja sisällä saa olla maksimissaan 10 henkeä kerrallaan.

Lasten katedraalin tapahtumia

Yleisötilaisuudet sisällä ja ulkona on peruutettu 21.12 asti. Pidetäänkö 21.12 jälkeen olevat tilaisuudet, niistä tietoa lähempänä .
  • to 24.12. Perheiden aattohartaudet ULKONA klo 13.30 ja klo 15
  • pe 25.12 Joulupäivä lyhdyn lämmössä klo 15