Uutiset 2020

17.9.2020 11.18

Vanhan kirkon uudistetut messut alkavat 18.9.

Keskustorin Vanhassa kirkossa aloitetaan vuosien tauon jälkeen suomenkieliset, uudistetut messut 18. syyskuuta kello 18.

Vanhan kirkon messun kuvituskuvassa on piirros tyhjentyneestä maitotölkistä.
Kuvitus: Verna Tervaharju
– Haluamme vapaaehtoisten kanssa tehdä messua, jonne jokainen voi kokea olevansa tervetullut. Muoto ei ole meille tärkeä, vaan haluamme olla rakkauden ja hyväksynnän merkki tässä kaupungissa, kertoo Vanhan kirkon pappi Olli Viljakainen.

Joka toinen perjantai järjestettävässä messussa on niin tuttuja kuin uusia ja kokeilevia elementtejä.

– Teemme jokaiseen messuun sunnuntain evankeliumitekstin pohjalta kuvituskuvan, jonka ympärille messu rakentuu.

Kuvat piirtää taiteilija Verna Tervaharju, joka on tehnyt myös Vanhan kirkon Agnostikkoklubin kuvituksen.

Vanhan kirkon messut järjestetään perjantaisin 18.9., 2.10., 23.10., 6.11., 20.11. ja 4.12. kello 18.