Uutiset 2020

5.11.2020 11.27

Vielä ehtii sanoa ”tahdon” Hääyössä

Naimisiin romanttisesti, juhlavasti ja turvallisesti? Tampereen seurakuntien Hääyö-tapahtumaan perjantaina 27.11. Tampereen tuomiokirkossa ehtii vielä ilmoittautua 16.11.2020 mennessä.

Tapahtuma sopii erityisesti niille pareille, jotka haluavat päästä naimisiin ainutlaatuisella ja ikimuistoisella tavalla, mutta mahdollisimman vähällä vaivalla. Useampi tuleva aviopari vihitään vuorotellen samana iltana.

häät sormus

Pariskuntien tarvitsee vain suorittaa avioliiton esteiden tutkinta, astella kirkkoon ja muistaa sanoa oikeassa kohdassa "tahdon". Seurakunta järjestää kaiken muun kirkon koristelusta kakkukahveihin.

Ennen vihkimistä pappi keskustelee vihkiparin kanssa ja paperiasiat laitetaan kuntoon. Vähintään viikko ennen vihkimistä parin tulee suorittaa avioliiton esteiden tutkinta kirkon sähköisessä asiointipalvelussa tai omassa kotiseurakunnassaan.

Vihittäväksi voi ilmoittautua kuka tahansa evankelis-luterilaisen kirkon rippikoulun käynyt jäsen. Mikäli rippikoulu on käymättä, pappi järjestää vihittävälle aikuisrippikoulun.

Mukaan Hääyöhön tarvitset vain

• tulevan puolisosi ja sormukset
• avioliiton esteettömyystodistuksen
• molempien henkilöllisyystodistukset

Ilmoittautumiset Hääyöhön 16.11. mennessä p. 03 219 0705 arkisin klo 9–15.

Lisätietoja tampereenseurakunnat.fi/haayo

Tulevat Hääyöt vuonna 2021