Uutiset 2020

26.11.2020 17.01

Yksityiset kokoontumiset seurakuntien tiloissa

Pirkanmaan alueellisen ohjeistuksen mukaan yksityisiä kokoontumisia yli 10 hengen tilaisuuksiin ei toistaiseksi suositella järjestettäväksi. Tämä tarkoittaa myös seurakunnan tiloissa toteutuvia yksityisiä tilaisuuksia kuten kastetta, muistotilaisuutta tai syntymäpäiväjuhlaa.

Ilkon Wanhan huvilan Erkkerisalia vuokrataan usein juhliin. Kuva: Hannu Jukola
Kirkkotilassa toteutuva toimitus esimerkiksi hautajaiset on luonteeltaan jumalanpalveluksen tavoin julkinen kokoontuminen, mutta esimerkiksi sitä seuraava muistotilaisuus on yksityinen tilaisuus, jota rajoitus koskee.

Tiloja vuokrataan edelleen muun muassa muistotilaisuuksiin sekä kaste- ja hääjuhliin. Varausten yhteydessä suositellaan sellaisia tiloja, joissa tilaisuus voidaan toimittaa turvallisesti turvavälejä noudattaen.
Uudet rajoitukset  astuvat voimaan torstaina 26.marraskuuta alkaen ja ovat voimassa 15.joulukuuta asti varattuihin tilaisuuksiin.

Lisätietoja Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän 24. marraskuuta antaman ohjeistuksen