Uutiset 2021

16.2.2021 14.26

Ekopaasto alkaa tuhkakeskiviikkona 17.2.

Ekopaasto alkaa huomenna tuhkakeskiviikkona 17. helmikuuta. Tänä vuonna Ekopaastossa vaalitaan vettä ja vesistöjämme, jotta myös tulevat sukupolvet voisivat nauttia puhtaista vesistöistä.

Suomalainen järvimaisema, jossa oikeassa alakulmassa lukee Ekopaasto.

Käytännön vinkkejä ja tietoa tarjoavat kampanjan yhteistyökumppanit Baltic Sea Action Group, Martat, Suomen Ympäristökeskus ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY. Paastovinkkejä löydät myös Ekopaaston verkkosivuilta ja sosiaalisen median kanavista sekä Silta-lehden helmikuun ekovinkistä.

"Ympäristö, vedet ja luonto eivät tunne rajoja. Se, mitä teen kotona tai mökillä, vaikuttaa kokonaisuuteen", Kirkkohallituksen yhteiskunnan ja kestävän kehityksen johtava asiantuntija Ilkka Sipiläinen summaa.

Kampanja jatkuu 3. huhtikuuta asti. Seuraavana päivänä juhlitaan pääsiäistä ja paaston päättymistä.

Valtakunnallista Ekopaasto-kampanjaa on toteutettu vuodesta 2012. Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kampanjassa innostetaan suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta. Vuosien aikana kampanjassa on painotettu erilaisia ympäristöteemoja kristillisestä näkökulmasta sekä luterilaista paastoperinnettä.

ekopaasto.fi
Ekopaasto Facebookissa