Uutiset 2021

7.7.2021 14.18

Heinä- ja elokuu ovat hautausmaaopastusten sesonkiaikaa

Missä on Juicen hauta? Millaisia tarinoita Pyynikin kirkkopuistoon liittyy? Keitä tunnettuja tamperelaisia on haudattu Messukylän hautausmaille? Mitä lukee Sara Hildénin hautakivessä? Tule mielenkiintoiselle hautausmaaopastukselle, niin tiedät.

Hautausmaaopastuksilla kuulet Tampereen historiasta, merkkihenkilöistä ja tamperelaisia liikuttaneista tarinoista. Opastettuja hautausmaakierroksia järjestetään kesällä Kalevankankaan, Lamminpään, Messukylän ja Vatialan hautausmailla sekä Pyynikin kirkkopuistossa.

Opastetut kierrokset kestävät noin kaksi tuntia ja ovat maksuttomia. Opastukset alkavat lyhyellä hartaushetkellä, paitsi Lamminpään hautausmaan kierros, joka päättyy iltahartauteen kappelissa.

Kalevankankaan hautausmaa

• Kierros alkaa hartaudella kappelissa.
  • joka torstai 1.7.–19.8. kello 18–20
  • sunnuntaina 4.7., 11.7., 18.7. ja 25.7. kello 14–16
  • lähtö kappelilta Hautausmaankatu 5

Kalevankankaan hautausmaa

Lamminpään hautausmaa

• Kierrokset joka toinen torstai 1.7., 15.7., 29.7., 12.8. ja 26.8.
  • Kierros alkaa hautausmaan pääportilta kello 18 ja päättyy hartauteen kappelissa noin kello 19.45.

Lamminpään hautausmaa

Messukylän hautausmaat

• Kierrokset joka toinen keskiviikko 30.6., 14.7., 28.7., 11.8. ja 25.8.
  • Opastus alkaa Messukylän vanhalta kirkolta hartaudella ja kirkon esittelyllä kello 18, Kivikirkontie 2, ja päättyy Messukylän kirkolle.

Messukylän hautausmaat

Pyynikin kirkkopuisto

• Kierrokset keskiviikkoisin 30.6.–28.8.
  • Kierros alkaa hartaudella Aleksanterin kirkossa kello 18.

Pyynikin kirkkopuisto

Vatialan hautausmaa

• Kierrokset joka toinen keskiviikko 7.7., 21.7., 4.8. ja 18.8.
  • Kierros alkaa hartaudella kappelissa kello 18.

Vatialan hautausmaa

Opastetut kierrokset Nottbeckien hautausmaalla

Myös Nottbeckien hautausmaalla on opastettuja kierroksia. Portit ovat avoinna ja opas on paikalla joka kuukauden ensimmäinen sunnuntai kello 11–13. Kierros kestää noin 45 minuuttia. Hautausmaa sijaitsee Lielahdessa, osoitteessa Sellukatu 8, Tampere.