Uutiset 2021

8.6.2021 15.58

Jaa ideasi, mihin sinä käyttäisit seurakuntien varoja!

Diakoniaan, lapsiperheiden tukemiseen, nuorten tiloihin, ikäihmisten palveluihin, nuorten aikuisten toimintaan vai kenties johonkin muuhun? Jaa ideasi! Vielä on viikko aikaa ehdottaa, sillä ideoita voi lähettää 15. kesäkuuta saakka.

Kuvituskuva, jossa hehkulamppu on pystyssä mullassa ja teksti: Miten sinä käyttäisit seurakuntien varoja? Jaa ideasi!
Kuva: Janne Aejmelaeus
Tamperelaisilla on nyt mahdollisuus suoraan vaikuttaa siihen, mihin Tampereen seurakuntien kirkollisverovaroja käytetään. Tampereen seurakuntayhtymä ottaa käyttöön osallistuvan budjetoinnin menetelmän (osbu), jossa seurakuntalaiset saavat ideoida ja äänestää osbu-määrärahan käytöstä.

Elokuussa kootaan raati, joka valitsee ehdotuksista parhaimmat. Ehdotukset otetaan huomioon, kun aletaan valmistella vuoden 2022 talousarviota.

Ehdotuksia voi tehdä sähköisellä lomakkeella Tampereen seurakuntien verkkosivulla. Mainitse oma nimesi ja yhteystietosi. Vastausaikaa on 15. kesäkuuta saakka.

Jätä ehdotuksesi osbu-määrärahan käytöstä