Uutiset 2021

14.12.2021 8.22

Joululahjoilla voi auttaa ja tehdä hyvää

Seurakuntien ja kirkon keräyskohteisiin osallistumalla on mahdollisuus tuottaa monille hyvää mieltä, niin kotimaassa kuin muuallakin maailmassa.

Hymyilevä ihminen pitää sylissään vuohta.
Kenialaisen Dirinaw Tibarukin perhe sai Kirkon Ulkomaanavulta kolme vuohta. ”Vuohista on todella hyötyä. Nyt meillä on varaa lähettää lapset kouluun!” iloitsee Dirinaw Tibaruk. (Kuva: Jari Kivelä)
Joulu on perinteisesti lahjojen antamisen aikaa, ja monet lahjoittavat mielellään myös hyväntekeväisyyteen erityisesti joulun alla. Lahjoituksilla on mahdollista saada aikaan monenlaista hyvää, ja lahjan vaikutus voi tuntua pitkään.

Ruokakassikeräys tamperelaisille

Tampereen seurakunnilla ja Moro-lehdellä on meneillään keräys, jonka tavoitteena on tarjota tamperelaisille ruoka-avun asiakkaille monipuolinen ruokakassi siihen asti kunnes EU:n ruoka-apu jälleen toimii.

Tavoitteena on kerätä ruoka-avun tueksi 90 000 euroa. Tällä summalla saadaan katettua lisäruoan ostamisesta syntyvät kustannukset ensi syksyyn asti. Apu menee perille Tampereen seurakuntien Ruokapankin kautta.

Keräykseen voi osallistua Kotimaanapu.fi-sivulla "Ruokakassikeräys tamperelaiselle" -kohteessa.

Samaan tarkoitukseen kerää varoja myös "Areenan JOULU -tapahtuman ruokakassikeräys".

Laula Kauneimpia joululauluja lasten hyväksi

Tänäkin vuonna Kauneimpia Joululauluja lauletaan maailman lasten hyväksi.

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa tehdyillä lahjoituksilla tuetaan kehitysmaiden lasten koulutusta, terveydenhoitoa ja turvallisuutta. Kerätyillä varoilla parannetaan erityisesti tyttöjen, vammaisten ja syrjittyihin vähemmistöihin kuuluvien lasten asemaa.

Avun vie perille Suomen ev.lut. kirkon virallinen lähetysjärjestö Suomen Lähetysseura.

Tarkat lahjoitusohjeet- ja tiedot löydät Kauneimpien Joululaulujen verkkosivuilta. Tilaisuuksiin osallistuvat voivat tehdä lahjoituksen myös suoraan kolehtihaaviin.

Tampereen Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat löydät täältä.

Toisenlainen Lahja tuo moninkertaista hyvää

Toisenlainen Lahja on lahjoitus, jolla voi ilahduttaa lähimmäistään kotimaassa ja samalla taata kehitysmaiden ihmisille esimerkiksi riittävän ruuan, puhtaan veden tai toimeentulon.

Toisenlaisen Lahjan vie perille Kirkon Ulkomaanapu, ja avustuskohteisiin lahjoitetaan esimerkiksi vuohia, koulupukuja ja puuntaimia. Lahjojen avulla ihmiset pystyvät itse parantamaan elinolojaan.

Lahjoituksesta saa annettavaksi perinteisen postikortin tai sähköisen kortin. Kortissa kerrotaan, miten lahja auttaa kehitysmaiden perheitä.

Kirkon Ulkomaanapu tekee  työtä kaikkein köyhimpien ihmisten kanssa uskontoon, etniseen taustaan tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta.

Jokainen Toisenlainen Lahja levittää hyvää joulumieltä ja tulee todelliseen tarpeeseen. Lahjalistaa pääsee tutkimaan Toisenlainen Lahja -verkkosivuilla.