Uutiset 2021

15.12.2021 15.15

Kalevan kirkon joulupihalla puurotarjoilu viikonloppuna

Kalevan kirkon pihalla pääsee viikonloppuna nauttimaan joulupuuroa. Maksuton puurotarjoilu järjestetään lauantaina 18.12. ja sunnuntaina 19.12. kello 18 alkaen.

Riisipuurotarjoilu jatkuu molempina iltoina kello 20 asti tai niin kauan kuin puuroa riittää.

Joulutunnelmia ja pientä jouluista syötävää on Kalevan kirkon kupeessa tarjolla jo perjantaista 17. joulukuuta alkaen. Silloin avautuu Kalevan kirkon joulupiha.

Pihalla tarjoillaan alkoholitonta glögiä ja pipareita, ja pihalle rakennetaan myös jouluseimi. Piha on avoinna joulun alla joka päivä kello 17–21 aina aatonaattoon 23. joulukuuta asti.

–Haluamme näin kohdata ihmisiä joulun alla, olla läsnä, ja samalla tuoda esiin joulun sanomaa, kertoo Kalevan kirkon pappi Kati Eloranta.

Joulupuuroa on varattu lauantaina noin 300 ihmiselle, sunnuntaina 400 ihmiselle. Sunnuntaina Kalevan kirkossa on Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus, ja Kati Eloranta toivottaa myös yhteislaulutilaisuuden osallistujat mukaan nauttimaan puurosta tilaisuuden jälkeen.

Turvavälejä syytä noudattaa

Joulupihalla puuro ja glögit nautitaan ulkoilmassa, mutta koronapandemian vuoksi turvaväleistä on syytä huolehtia.

–Muistutamme paikalle saapuvia koronaturvallisuudesta, ja toivomme, että myös puuroa jonottaessaan kaikki muistaisivat riittävät turvavälit, sanoo Eloranta.

Puuroateria, glögit ja piparit ovat maksuttomia, mutta halutessaan joulupihalla kävijät voivat tehdä pienen lahjoituksen Tampereen seurakuntien Ruokapankin hyväksi. Paikalla on keräyslipas, ja lahjoituksen voi tehdä myös MobilePaylla numeroon 44977.

Kalevan kirkon joulupiha. Avoinna 17.–23.12. kello 17–21. Tarjolla myös joulupuuroa la 18.12. ja su 19.12. kello 18–20 tai niin kauan kuin puuroa riittää.