Uutiset 2021

22.12.2021 13.26

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet peruttu

Joulun ajan messut ja hartaudet pidetään suunnitellusti, mutta kaikki yhteislaulutilaisuudet ja seurakuntien järjestämät omat konsertit on peruttu 7.1.2022 asti. Tapahtumien tilanne kannattaa tarkistaa tapahtumakalenterista, josta löytää myös tilaisuuksien suoratoistolinkit.

Kirkossa istuu ihmisiä harvakseltaan.
Teiskon kirkon hartaushetki. Kuva Jussi Laitinen

Messut ja kirkolliset toimitukset

Joulun ajan messut ja hartaudet pidetään niin, että tiloissa pystytään pitämään turvavälit. Osa hartauksista on siirretty pidettäväksi ulkona. Esimerkiksi jouluaaton kappelihartaudet Vatialassa, Lamminpäässä ja Kalevankankaalla pidetään ulkona.

Myös kirkollisissa toimituksissa kuten häissä, hautajaisissa ja kastetilaisuuksissa tilojen väljyydestä ja turvaväleistä huolehditaan niin, että osa tilojen penkeistä on pois käytöstä.

Konsertit ja yleisötilaisuudet

• Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet on peruttu torstaista 23.12.2021 alkaen.
  • Seurakuntien itse järjestämät konsertit on peruttu, mutta ulkopuolisten artistien järjestämät konsertit pidetään
  • Aikuisten kokoava toiminta kuten piirit ja kerhot ovat loppiaiseen asti peruttu.
  • Yhteisöruokailuja sisätiloissa ei järjestetä, mutta ruuan jakelu mukaan jatkuu.
Tarkista tapahtumien tilanne tapahtumakalenterista. Tilaisuuksia voi katsoa myös suoratoistona, joulun ajan suoratoistotilaisuudet on  listattuna sivulla verkkotapahtumat. Kaikki seurakuntien konsertit ja laulutilaisuudet verkossa ovat ilmaisia, eikä niiden katsomiseen koskaan pyydetä luottokorttitietoja tai rekisteröitymistä.

Ohjeet toimintaan osallistuvalle

1. Osallistu tilaisuuksiin ja tapahtumiin vain terveenä.
  2. Pidä huolta hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  3. Huomioi turvavälit myös tiloihin tullessasi ja pois lähtiessäsi.
  4. Vahva kasvomaskisuositus on käytössä kaikissa kohtaamisissa, myös ulkotiloissa ja kirkollisissa toimituksissa.