Uutiset 2021

28.7.2021 12.26

KesäSpiritissä tarjolla puhetta, musiikkia ja ylistystä

KesäSpirit -tapahtuma järjestetään jälleen Lempäälän Ideaparkissa 30.7.–1.8. Hengen uudistus kirkossamme -yhdistyksen kesäjuhlaan voi osallistua joko paikan päällä tai etänä.

Mimennetyssä salissa lavalla soittaa bändi ja yleisöä seisoo lavan edessä suuressa salissa. Bändin oikealla puolella suuressa näytössä lukee KESÄSPIRIT.
KesäSpirit 2020 panosti turvallisuuteen – kaikille jaettiin kasvomaskit. Kuva: Juha Kuivila
Uutta tapahtumassa on Henkisyyden talo, joka on pyhitetty kohtaamiselle ja kokemiselle sekä rukoukselle ja läsnäololle. Tasatunnein on tarjolla pieniä ohjelmanumeroita, joissa tutkitaan uushenkisyyden ja kristinuskon suhdetta sekä harjoitetaan armolahjoja.

Aamupäivisin yhteisöpajassa kysytään, miten korona ja digitaalisuus muuttavat seurakuntakokemusta, miten eletään yhteisönä verkossa ja millainen yhteisö vapauttaa luovuuden.

Puhumassa ovat esimerkiksi professori Veli-Matti Kärkkäinen, yhteisövalmentaja Johanna Sandberg, pastori, valmentaja Mikko Aalto, Uuden Verson Emma Autti ja Riku Rantanen, hiippakuntasihteeri Jukka Jämsen, kirkkoherra Markku Antola, rukouskouluttaja Maikku Saarinen, rovasti Yrjö Niemi ja evankelista Ilkka Puhakka.

Musiikista KesäSpiritissä huolehtivat muun muassa Samuli Saarinen, Verkosto kollektiivi, Eve & Ossi, Kls.-yhtye, Jippu ja Mikelove sekä house band.

Iltajuhlissa perjantaina  ja lauantaina on tarjolla puheita, musiikkia, profetioita, ylistystä ja rukouspalvelua.

Aikuisten ohjelmien aikana lapsille on omaa ohjelmaa yhdessä lasten kulttuurikeskus PiiPoon kanssa. Esiintymässä on muun muassa nukketeat-teri Sananjalka. LastenSpirit on maksullinen ja siihen pitää ilmoittautua etukäteen.

KesäSpiritiin voi osallistua joko paikan päällä tai etänä, mutta paikka on varattava etukäteen hengenuudistuksen verkkosivuilla.

Koronaturvallisuus hoidetaan tapahtumassa huolellisesti viranomaisten ohjeiden mukaan.

Tapahtuman järjestävät Hengen uudistus kirkossamme ry sekä Tampereen, Lempäälän ja Sääksmäen ev.lut. seurakunnat.