Uutiset 2021

28.9.2021 11.33

Keskustelutilaisuus yliopistolla: Opintoputken päässä elämä?

Tampereen yliopiston keskustakampuksen kappelissa järjestetään torstaina 30.9. kello 16-18 keskustelutilaisuus, jossa pohditaan opiskelun ja elämän tarkoitusta, hyvän elämän tavoittelua.

Keskustelua voi seurata myös tilaisuuden järjestäjän, Veritas Forumin Youtube-kanavalla.

Opintojen ja mielekkään elämän päämääristä ovat keskustelemassa vanhempi tutkija, KT, FM Tuukka Tomperi sekä lukion filosofian, uskonnon ja psykologian opettaja, KT, TM Vesa Pirttimaa. Pirttimaa on käsitellyt väitöskirjassaan luovuuden ja hyvän elämän yhteyttä.

Tilaisuuden moderaattorina toimii yliopistonlehtori, dosentti Inkeri Rissanen. Keskustelun lopuksi on varattu aikaa yleisökysymyksille.

Tampereen yliopiston kappeliin (Kanslerinrinne 1, Pinni B, 5. krs) voidaan ottaa vain rajattu määrä yleisöä, ja tilaisuuteen tulee ilmoittautua etukäteen.  Veritas Forum Finlandin Youtube-kanavalla voi livechatissa  esittää kysymyksiä keskustelun aikana.

Tilaisuuden järjestää Veritas Forum Finland yhteistyössä Tampereen ev. lut. seurakuntien oppilaitostyön, Tampereen luterilaisen opiskelijajärjestö OPKO:n, Tampereen kristityt teekkarit ry:n, Uusi Verso -yhteisön sekä Tampereen helluntaiseurakunnan kanssa.

Veritas Forum Finland on verkosto, joka järjestää akateemisia tilaisuuksia suurista elämänkysymyksistä yliopistokampuksilla ja oppilaitoksissa Suomessa. Kansainvälisesti Veritas Forumit ovat saaneet alkunsa Harvardin yliopistossa Yhdysvalloissa 1990-luvulla.