Uutiset 2021

4.3.2021 13.26

Kirkko ei ole kiinni, vaikka toimintaa rajoitetaan maanantaina 8.3.

Maanantaina 8. maaliskuuta Tampereella tulee voimaan monia rajoituksia, jotka vaikuttavat myös kirkon toimintaan. Tampereen seurakunnat pyrkii osaltaan edistämään kontaktien vähentämistä, ja sen myötä vaikuttamaan tartuntojen leviämisen estämiseen. Vaikka rajoitukset vaikuttavat kirkon toimintaan, kirkko ei ole kiinni.

Kynttelikön, jossa on palavat kynttilän, takana kirkon penkissä istuvia ihmisiä.
Kirkko auttaa myös korona-aikana ja antaa niin henkistä, hengellistä kuin taloudellistakin apua. Kuva Sanna Krook
Toimintaan vaikuttavia muutoksia, jotka ovat voimassa 8.-28. maaliskuuta.
  • Jumalanpalvelukset toimitetaan striimattuina. Ehtoollisella voi käydä messun jälkeen kuuden hengen pienryhmissä turvaohjeita noudattaen.
  • Kirkolliset toimitukset järjestetään kokoontumisrajoitusten puitteissa. Lähiomaisten mahdollisuus osallistua tilaisuuksiin pyritään turvaamaan turvaohjeet huomioiden.
  • Kokoontumisrajoitus: Välttämättömien kokoontumisten osallistumisraja on maksimissaan kuusi henkilöä.
  • Rippikoulukokoontumiset järjestetään etätapaamisina seuraavan kolmen viikon aikana.
  • Konfirmaatiot siirretään tai järjestetään niin, että nuoret konfirmoidaan yksittäin lähipiirinsä läsnä ollessa.
  • Leiritoiminta on tauolla 8.-28. maaliskuuta.
Vuonna 2008 syntyneiden ja sitä nuorempien toiminta jatkuu, mutta myös sen kohdalla turvallisuudesta pidetään tarkasti huolta.

Kirkko ei ole kiinni

• Kirkot ovat auki hiljentymistä varten. Kirkon työntekijät päivystävät kirkoilla ja seurakuntataloilla. Tarkat aukiolo- ja päivystysajat löytyvät seurakuntien nettisivuilta
  • Kirkon ruoka-apu jatkuu normaalisti: jos tarvitset ruoka-apua, ota yhteyttä diakoniatyöntekijään. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot

Kirkko tarjoaa keskusteluapua

Kirkossa on tarjolla keskusteluapua aamusta yöhön asti.