Uutiset 2021

1.4.2021 13.05

Kirkko tarjoaa keskusteluapua pääsiäisenäkin

Koronavirus ja siitä johtuvat poikkeusolot aiheuttavat monissa huolta ja ahdistusta ja tarve keskustelulle on suuri. Luottamuksellisia keskusteluja voi käydä verkossa ja puhelimessa turvallisesti ja vastuullisesti kontakteja välttäen. Kirkon keskusteluavun Palvelevaan puhelimeen p. 0400 221 180 voi soittaa joka päivä iltakuudesta puoleenyöhön asti myös pääsiäisenä.

Pajun oksia kimpussa sinistä taivasta vasten.
Pääsiäisenä kirkon keskusteluapu on auki joka päivä.
Palvelevan puhelimen lisäksi keskusteluapua saa myös verkosta. Kirkon Palveleva chat on avoinna maanantaista perjantaihin kello 12−20 ja Palveleva netti ympäri vuorokauden. Pääsiäisenä keskusteluapu on auki normaalisti.

Myös nuorille ja lapsille on tarjolla tukea ja keskusteluapua. Saapas-chat on suunnattu nuorille ja peliseuraa verkossa löytyy Ristiohjaimesta.

Apua saa myös soittamalla seurakuntaan

Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella henkilökohtaisista asioista. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Jos tarvitset ruoka-apua, niin silloinkin diakonityöntekijät auttavat..

Tampereen seurakuntien työntekijät tavoittaa puhelimella, sähköpostilla tai sosiaalisen median kautta.

Kirkon perheneuvonta tarjoaa maksutonta tukea myös poikkeusaikana. Perheneuvontaa tarjotaan asiakkaille videovälitteisesti sekä epidemiatilanteen salliessa myös kasvokkain.

Kirkon oppilaitostyöntekijät tarjoavat tukeaan opiskelijoille ja oppilaitosten henkilökunnalle myös etäopiskelun aikana.

Keskusteluapua saa myös sairaalassa. Sitä kaipaava voi ottaa yhteyden sairaalapappiin, jotka työskentelevät potilaiden, heidän läheistensä ja hoitajien tukena. Sairaalapappien yhtystiedot Tampereen alueen sairaaloissa.