Uutiset 2021

8.4.2021 12.29

Kirkkoasunnot Oy:n perustamista valmistellaan yhteisessä kirkkovaltuustossa

Tampereen seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuu 8.4. kello 18. Koronatilanteesta johtuen kokousta ei voi tulla seuraamaan paikan päälle, mutta sitä voi seurata Tampereen seurakuntien YouTube-kanavalla.

Finlaysonin kirkko kesäisessä auringonpaisteessa edestäpäin kuvattuna. Kuvassa myös Näsinneula ja etualalla puun oksa.
Kuva: Laura Vanzo (Visit Tampere)

Yhteisen kirkkovaltuuston kokouksessa käsitellään vuoden 2020 toiminta-, jäsentieto- ja talousraportteja sekä Kirkkoasunnot Oy:n perustamiseen liittyviä laina-asioita.

Yhteinen kirkkoneuvosto teki 11.2.2021 päätöksen Kirkkoasunnot Oy:n perustamisesta. Kirkkoasunnot Oy on yhtiö, jonka yhtiöjärjestys on korkotukilain mukainen ja yhtiön toimialana on aravalainsäädännössä tarkoitettujen vuokra-asuntojen rakennuttaminen, omistaminen ja vuokraaminen. Yhtiötä ei ole vielä perustettu, mutta sen perustaminen on tarkoitus tehdä valmisteluprosessin edetessä.

Lisätietoa yhteisestä kirkkovaltuustosta ja kokouksen esityslista on kirkkovaltuuston verkkosivuilta. Kokouksen pöytäkirja julkaistaan noin viikon kuluttua kokouksesta.

Tampereen seurakuntien YouTube