Uutiset 2021

23.12.2021 8.15

Kirkkopuiston joulu nähdään verkossa, ruokaa jaetaan kirkolla

Vuosittainen Kirkkopuiston joulu -tapahtuma jouluaattona Aleksanterin kirkolla järjestetään muuttuneessa koronatilanteessa. Osa tapahtumista nähdään verkossa. Hartauteen ja jumalanpalvelukseen otetaan väkeä rajoitettu määrä.

Talvimaisema, jossa ihmisiä kulkee Pyynikin kirkkopuistossa. Taustalla punatiilinen Aleksanterin kirkko.
Maalaus: Hanna Koivumäki
Ruokajakelu järjestetään paikan päällä, ja Aleksanterin kirkon puistosta voi noutaa ruokaa mukaan kello 12.15–15 tai niin pitkään kuin ruokaa riittää.

Järjestäjät muistuttavat, että glögi-, puuro- ja ruokateltoilta ruokaa haettaessa on huolehdittava kunnon turvaväleistä ja käsihygieniasta, sekä pidettävä maski kasvoilla jonottaessa.

Joulurauha julistetaan tänä vuonna toisaalla, eikä paikkaa paljasteta ennakkoon. Joulurauhan julistusta kello 12 voi seurata Aamulehden verkkosivuilla. Tapahtuma näkyy netissä kaikille.

Kello 12.30 alkava jouluhartaus ja kello 17 alkava piispan joulukirkko nähdään verkossa Tuomiokirkkoseurakunnan Youtube-kanavalla. Näissä tilaisuuksissa kirkkoon otetaan ihmisiä sisään enintään kolmannes kirkon kapasiteetista. Kirkossa on vahva maskisuositus ja turvaväleistä huolehditaan. Kolehti kerätään ovilla poistuttaessa.

Tuomiokirkkoseurakunta toivoo, että tilaisuuksiin osallistutaan ainoastaan rokotettuna. Paikalle ei myöskään tule saapua, jos on infektion oireita.

Aleksanterin kirkko on avoinna hiljentymistä varten kello 11–19.

Kirkkopuiston joulu  24. joulukuuta 2021

Kello 12  Joulurauhan julistus, paikassa joka on ennakkoon salaisuus. Tapahtuma on katsottavissa Aamulehden verkkosivuilla.

• Joulurauhan julistaa tuomiorovasti Olli Hallikainen. Viulisti Olga Iartseva esiintyy.

Kello 12.30  Jouluhartaus kirkossa, katsottavissa Tuomiokirkkoseurakunnan Youtube-kanavalla.

• Tuomiorovasti Olli Hallikainen
  • Jouluevankeliumin lukee näyttelijä Ahti Jokinen
  • Musiikissa kanttori Riikka Viljakainen, Kamarikuoro Näsin kvartetti

Kello 17 Piispan joulukirkko, katsottavissa Tuomiokirkkoseurakunnan Youtube-kanavalla.

• Piispa Matti Repo, pastori Minnamaria Tammisalo
  • Jouluevankeliumin lukee TAYS:n ylilääkäri Juhani Sand
  • Kanttoreina Esa Toivola ja Pirjo Mäntyvaara, viulisti Olga Iartseva.
Jouluisia makuja mukaan otettavaksi:

Klo 11.30 alkaen glögiä lämmikkeeksi pääoven tuntumassa. Nautitaan puistossa turvavälit huomioiden.
Klo 12.15 alkaen joulupuuroa ja muuta jouluista syötävää kryptan ovelta mukaan otettavaksi

Kirkkopuiston joulu -tapahtuman kulkua voi seurata myös Tuomiokirkkoseurakunnan ja Tampereen seurakuntien Facebook-sivuilla.  Sivuille  julkaistaan kuvia ja tarinoita aaton vaiheista.

Katso myös:
Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet peruttu