Uutiset 2021

5.8.2021 12.31

Kirkoissa siunataan koulunsa aloittavat

Jo vuosikymmenten ajan Tampereen kirkoissa on siunattua koulutiensä aloittavia ekaluokkalaisia ja perinne jatkuu tänäkin vuonna ennen koulujen alkamista.

Kolme ekaluokkalaista värikkäine koulureppuineen selin kuvaajaan.

Koulun aloittaminen on suuri elämänmuutos pienelle lapselle ja hänen lähipiirilleen, ja tätä seurakunnat  haluavat yhdessä heidän kanssaan juhlistaa. Tilaisuuksissa on huomioitu myös korona-ajan vaatimukset.

- Tilaisuuksia järjestetään useammassa seurakunnan alueen kirkoissa yhtä aikaa niin, että turvavälit on mahdollista pitää. Puolituntinen kirkkohetki on yhteinen juhla, jossa jokainen kouluunlähtijä siunataan. Tilaisuuteen ovat tervetulleita mukaan lapselle lähimmät tärkeät ihmiset. Aikuisia ja yli 12-vuotiaita suosittelemme ottamaan oman kasvomaskin mukaan, vs. varhaiskasvatuksen asiantuntija Kaisa Mattila kertoo.

Maanantaina 9.8. klo 17

Messukylän kirkko