Uutiset 2021

29.12.2021 12.12

Kirkoissa tilarajoitukset, toiminnassa taukoja

Joulun aikaan voimaan tulleet koronapandemiasta johtuvat kokoontumisrajoitukset vaikuttavat seurakuntien toimintaan Tampereella. Jumalanpalveluksiin pääsee, mutta kirkkosaleissa on käytössä vain yksi neljäsosa kapasiteetista.

Aleksanterin kirkko on talvi-iltana on valaistu.
Aleksanterin kirkossa pidettävät jumalanpalvelukset nähdään rajoitusten aikaan myös verkossa. (Kuva: Tampereen seurakunnat)
Osa jumalanpalveluksista nähdään verkossa. Esimerkiksi Tuomiokirkkoseurakunnassa jumalanpalvelukset järjestetään nykyisten rajoitusten aikana Aleksanterin kirkossa ja nämä jumalanpalvelukset nähdään myös seurakunnan Youtube-kanavalla

Verkossa nähtävät tilaisuudet löytyvät Tampereen seurakuntien verkkosivujen Tapahtumat-listalta.

Tilarajoitus myös kirkollisissa toimituksissa

Tilarajoitukset tulivat voimaan Tampereen seurakunnissa 25. joulukuuta alkaen ja ne ovat voimassa tällä tietoa 7. tammikuuta asti. Rajoitukset koskevat jumalanpalvelusten ja hartausten lisäksi myös kirkollisia toimituksia eli hautaan siunaamista, avioliittoon vihkimistä ja kastetta.

Kaikissa tilaisuuksissa on vahva maskisuositus. Käsihygieniasta ja turvaväleistä tulee huolehtia. Tilaisuuksiin osallistuvia ohjeistetaan istumaan kirkossa perhekunnittain.  Paikalle tulee saapua vain oireettomana.

Kirkoissa järjestettävä muu toiminta, kuten konsertit, on nykyisten rajoitusten vallitessa peruttu. Osa konserteista nähdään verkossa.

Kirkot ovat Tampereella avoinna normaalien aukioloaikojensa mukaisesti.

Toimintaa tauolla, asiakaspalvelu auki

Seurakuntien aikuistoiminta, erilaiset kerhot ja piirit ovat nyt kokonaan tauolla. Yhteisöruokailuja tai kahvituksia ei tällä hetkellä järjestetä. Ruokakassien ja noutoruoan jakaminen jatkuu, mutta jakelu on siirretty ulos.

Lasten ja nuorten toiminta on tällä hetkellä joulutauolla, ja kevätkauden toiminnan alkamisesta ilmoitetaan myöhemmin.

Seurakuntien talossa toimiva Mummon Kammarin kohtaamispaikka on tauolla 9. tammikuuta asti. Mummon Kammarin avunvälitys on tavanomaisella joulutauolla ja jatkaa jälleen 3. tammikuuta alkaen.

Asiakaspalvelu Seurakuntien talossa (Näsilinnankatu 26) on normaalisti auki arkisin kello 9–15.

Asiakaspalvelun puhelinnumerot arkisin kello 9–15:

Vaihde:
  • 03 2190 111
Asiakaspalvelu (häät ja kaste):
  • 03 219 0705
  • Sähköposti: asiakaspalvelu.tampere@evl.fi