Uutiset 2021

21.12.2021 14.20

Kirkon keskusteluapu päivystää joka ilta

Joulunaikaan liittyy paljon tunteita, ja erityisesti pandemian aikana monet ovat kokeneet yksinäisyyttä. Kirkon keskusteluapu päivystää puhelimessa joka ilta, myös pyhinä.

Kirkon keskusteluavun päivystäjille voi purkaa huolia ja ahdistusta. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Päivystäjät ovat sitoutuneet vaitioloon.

Kirkon keskusteluavun palveleva puhelin on auki joka ilta, myös viikonloppuisin ja juhlapyhinä.

• Palvelevan puhelimen numeroon 0400 221 180 voi soittaa kello 18–24 välisenä aikana. Operaattori veloittaa puhelusta soittajan liittymäsopimuksen mukaisen paikallisverkkomaksun tai matkapuhelinmaksun (pvm/mpm).
  • Palvelevaan nettiin voi rauhassa kirjoittaa joka päivä kaikkina kellonaikoina sähköpostia, johon pyritään vastaamaan mahdollisimman pian. Viestin voi kirjoittaa sivulla Kirkon keskusteluapu
Kirkon keskusteluapu saa vuosittain noin 60 000 yhteydenottoa puhelimitse ja noin 10 000 chatin välityksellä. Päivystäjät ovat vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Palvelu on valtakunnallinen, ja yhteydenottoihin vastataan eri puolilta Suomea.