Uutiset 2021

2.8.2021 17.22

Kokoontumisissa kahden metrin turvavälit ja vahva maskisuositus

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirasto AVI muutti perjantaina 30. heinäkuuta Pirkanmaan kokoontumisrajoituksia. Ne ovat voimassa 5.–29. elokuuta 2021. Tampereen seurakuntien valmiusryhmä kokoontuu keskiviikkona 4. elokuuta ja linjaa rajoitusten vaikutusta Tampereen seurakuntien toimintaan.

Kokoontumisrajoitus on sisätiloissa kymmenen ja ulkotiloissa viisikymmentä henkilöä. Tätä suuremmat tilaisuudet toteutetaan vain, jos terveysturvallisuus voidaan taata.

Tämä tarkoittaa, että tuleviin tapahtumiin on tulossa muutoksia ja henkilörajoituksia. Tapahtumista päivitetään tietoa seurakuntien verkkosivuille sitä mukaa kuin mahdolliset osallistujamäärät varmistuvat.

Esimerkiksi Tapahtumien Yön tuomaslaulajaiset  siirretään Aleksanterin kirkosta  kirkkon viereiseen puistoon, jonne voi kokoontua viisikymmentä ihmistä turvavälein. Tilaisuus myös striimataan Tuomiokirkkoseurakunnan Youtube –kanavalle.

Kaikissa kokoontumisissa noudatetaan kahden metrin turvaväliä ja suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä.