Uutiset 2021

23.11.2021 18.32

Koronapassi tulee käyttöön Tampereen seurakuntien Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa

Tampereen seurakunnat tarkistaa osallistujilta koronapassit niissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa, joihin osallistuu yli sata henkilöä.

Joulukuusen lamppujen valaisema valkoinen paperitähti.
Kuva Hannu Jukola
Asiasta päätti Tampereen seurakuntien valmiusryhmä 23. marraskuuta. Päätös perustuu Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston 22.11. antamaan määräykseen sisätilojen kohdennetuista kokoontumisrajoituksista.

Koronapassin kysyminen on vaihtoehtona voimassa oleville koronarajoituksille. Kauneimpiin Joululauluihin osallistujilta koronapassi tarkistetaan tilan ovella. Koronapassia ei tarkisteta alle 16-vuotiaalta. Kauneimpiin Joululauluihin osallistuminen edellyttää voimassa olevaa koronapassia. Jos voimassa olevaa koronapassia ei ole, yhteislaulutilaisuuksiin ei voi osallistua.

Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut soivat maailman lasten puolesta. Ajantasaista tietoa tilaisuuksista löydät joulusivuiltamme kohdasta Kauneimmat Joululaulut.

Kaikki Kauneimmat Joululaulut -tapahtumat ovat ilmaisia, eikä niiden katsomiseen koskaan pyydetä luottokorttitietoja tai rekisteröitymistä.

Henkilörajoitukset eivät koske jumalanpalveluksia tai kirkollisia toimituksia eikä esimerkiksi konsertteja. Nuortenillat ja yökahvilat ovat harrastustoimintaa, eivätkä yleisötilaisuuksia.

Koronapassina toimii  EU:n koronatodistus

Jos konsertissa on tarjoilua esimerkiksi ravintola tai kahvila tai yhteislaulua enemmän kuin kaksi laulua, koronapassia voidaan vaatia. Tilaisuuksissa, joissa koronapassi ei ole käytössä, suositellaan laulettavaksi korkeintaan kaksi yhteislaulua. Myös messuissa ja toimituksissa yhteislaulun määrää suositellaan vähennettävän esimerkiksi vähentämällä säkeiden määrää.

Tilaisuuksiin voi osallistua vain terveenä, ja niissä noudatetaan mahdollisuuksien mukaan etäisyyksiä. Osallistujille suositellaan maskin käyttöä. Vahvasti suositellaan, että tilaisuuksiin tullaan vain rokotettuna.

Koronapassina toimii Omakannasta ladattava EU:n koronatodistus. Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta osoitteesta kanta.fi. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta. Koronapassia edellytetään kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä.

Toimi näin

• Lataa koronapassi Omakannasta osoitteesta www.kanta.fi/koronapassi
  • Tallenna passista kuva mobiililaitteellesi tai tulosta se.
  • Tule ajoissa tilaisuuksiin ja ota passi valmiiksi esiin.
  • Passi tarkastetaan heti tilaisuuteen tullessa.