Uutiset 2021

17.12.2021 16.54

Maskisuositus kaikissa seurakuntien tilaisuuksissa

Kaikissa Tampereen seurakuntien tilaisuuksissa suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä. Seurakunnat tarkistavat myös osallistujilta koronapassit niissä yleisötilaisuuksissa, joihin osallistuu yli kaksikymmentä henkilöä. Koronapassia ei kysytä jumalanpalveluksissa eikä kirkollisissa toimituksissa.

Maski kasvoilla oleva nainen pitelee kirjaa seurakuntatilassa.
Kaikissa Tampereen seurakuntien tilaisuuksissa suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä. Kuva Hannu Jukola
Jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten lisäksi esimerkiksi hartauksissa ja rippikouluissa ei kysytä koronapassia, sillä kaikille avoin uskonnonharjoitus on kokoontumisrajoitusten ulkopuolella.

Sisätiloissa järjestettävissä jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja muussa uskonharjoittamisessa tilojen väljyydestä ja turvaväleistä huolehditaan niin, että osa penkeistä on pois käytöstä. Kirkkokahvit ovat tauolla 6. tammikuuta 2022 asti.

Koronapassi vaihtoehtona rajoituksille

Koronapassin kysyminen on vaihtoehtona voimassa oleville henkilörajoituksille.  Koronapassia edellytetään 16 vuotta täyttäneiltä henkilöiltä.

Koronapassi mahdollistaa sisäänpääsyn Tampereen seurakuntien tilaisuuksiin ja tapahtumiin kuten kirkkokonsertteihin ja Kauneimpiin Joululaulut -tilaisuuksiin.

Harrastetoiminnassa koronapassia kysytään myös aikuisten yli 20 hengen harrastuspiireissä. Näihin kuuluvat muun muassa

• Kerhot
  •  Seurakuntalaisten yhteisöruokailut
Tampereen seurakuntien valmiusryhmä linjasi, että kuorotoimintaan vaaditaan koronapassi, jos osallistujia on yli kymmenen henkeä.

Rippikouluikäisen ja rippikoulun jälkeisessä nuorten harrastustoiminnassa koronapassia ei kysytä.

Maskia suositellaan

Kaikissa Tampereen seurakuntien tilaisuuksissa suositellaan vahvasti kasvomaskin käyttöä. THL suosittelee, että maskia käytetään kaikissa julkisissa sisätiloissa

Tapahtumissa ja asiakastiloissa tulee noudattaa myös turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa. Ethän tule tilaisuuksiin,  jos sinulla on lieviäkään flunsan oireita.