Uutiset 2021

25.3.2021 20.32

Matkaa hiljaiseen viikkoon mietiskellen

Hiljaisen viikon raamattumietiskelysarja on Suomen Pipliaseuran julkaisema seitsemän päivän pituinen matka Jeesuksen askeleissa. Matka alkaa palmusunnuntaista ja päättyy pääsiäispäivään. Matka pääsiäiseen kuljetaan kuvien, raamatuntekstien ja mietiskelyiden seurassa.

Piirroskuvassa aasi seisoo panssarivaunun edessä, teksti Hiljaisen viikon askeleita.
Raamattumietiskelysarjan Hiljaisen viikon askeleita tekstit on kirjoittanut Tampereen Tuomiokirkkoseurakunnan Vanhan kirkon pappi Olli Viljakainen ja sen on kuvittanut Suvi Verna Tervaharju.

Kristuksen seuraaminen johtaa mietiskelijän hiljaisen viikon aikana aina Jerusalemiin saakka, jossa me kuolemme, käännämme poskemme, siunaamme toisinajattelijoita, annamme anteeksi ja armahdamme Jeesuksen kanssa.

Suomen Pipliaseuran julkaiseman hiljaisen viikon raamattumietiskelysarjan Hiljaisen viikon askeleita tekstit on kirjoittanut Tampereen Tuomiokirkkoseurakunnan Vanhan kirkon pappi Olli Viljakainen ja sen on kuvittanut Suvi Verna Tervaharju.

Raamattumietiskelysarja löytyy sekä raamattu.fi:n Mietiskely- eli lukuohjelma-osiosta että Piplia-sovelluksesta.

Miten hiljentyä pääsiäiseen ja mietiskellä?

1.  Suunnittele aikataulusi niin, että sinulla on joka päivä rauhallista aikaa rukoukselle. Pitäydy suunnitelmassa.
  2. Pääset matkalle kohti hiljaisen viikon salaisuuksia paitsi Piplia-sovelluksesta myös Raamattu.fi:stä. Jos haluat päivittäisen muistutuksen uudesta mietiskelyjaksosta, lataa Piplia-sovellus ja käynnistä mietiskelysarja.