Uutiset 2021

17.6.2021 14.00

Osbu-ehdotuksissa on virkeitä ja monipuolisia ideoita

Tampereen seurakunnat käynnisti osallistuvan budjetoinnin (osbu) kokeilun maaliskuussa 2021. Yli neljäkymmentä seurakuntalaista teki osbu-ehdotuksia, ja yhteensä erilaisia ideoita osbumäärärahan käytölle niissä on reilut seitsemänkymmentä.

köysi muotoiltuna sydämen muotoon.

Yhtymäjohtaja Tapani Rantala  on iloinen saaduista ehdotuksista.
– Ehdotukset osoittavat kiinnostusta seurakuntien työtä kohtaan ja halua osallistua seurakuntien toimintaan. Niissä on virkeitä ideoita, ja niistä näkyy myös huoli lähimmäisten jaksamisesta vaikeissa elämäntilanteissa.

Osallistuvan budjetoinnin vaiheet

Ajalla 1.4.-15.6.2021 kuka tahansa sai tehdä ehdotuksia siitä, mihin asioihin ja kohteisiin Tampereen  kirkollisverovaroja tulisi käyttää.

Osallistuva budjetointi etenee seuraavaksi ideoiden tarkastamiseen, ja niiden toteutuskelpoisuuden miettimiseen. Osallistuvaan budjetointiin toivottiin erityisesti sellaisia aloitteita, jotka tukevat nuorten aikuisten osallisuutta seurakuntien elämässä.

Tarkastustyön tekevät Tampereen seurakuntien työntekijöistä koottu ryhmä. Ideoiden lopullinen määrä selviää,  kun niitä aletaan tarkastamaan ja kokoamaan.

Rantala kiittää ehdotuksista ja kertoo, että syksyllä kaupunkilaiset pääsevät äänestämään ja valitsemaan toteutettavat ideat.

Ehdotukset otetaan huomioon, kun aletaan valmistella vuoden 2022 talousarviota.

Virve Jylhäsalo