Uutiset 2021

8.11.2021 14.16

Pianisti Pekka Toivonen esiintyy Tuomiokirkossa

Säveltäjä Pekka Toivosen vuosittainen Piano Week laajenee tänä vuonna Tampereelle. Taidemusiikin eri muotoja yhdistävä konsertti kuullaan Tuomiokirkossa keskiviikkona 10. marraskuuta.

Taiteilija Pekka Toivonen.
Kuva: Jarmo Nauska

Pekka Toivonen Piano Week järjestetään jo neljättä kertaa eri kirkoissa. Omintakeisen säveltäjän, pianistin ja graafikon musiikkia kuullaan sekä Helsingin kirkoissa, että Tampereella. Poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattoman festivaalin ideana on uudistaa ja yhdistää eri taidemusiikin muotoja.

Konserttien ohjelma on eri kirkoissa erilainen. Tampereen Tuomiokirkossa kuullaan pääasiassa jousia – kenties vihellystäkin, sillä mukana on myös säveltäjä, sellisti ja viheltäjä Mikko Supponen. Luvassa on molempien säveltäjien selloteosten kantaesitykset.

Tampereen konsertissa esiintyvät myös Tatu Ahola, sello, Yonatan Quemado, viulu, Akseli Porkkala, kontrabasso, ja Antti Mattila, urut.

Konsertti alkaa Tampereen tuomiokirkossa keskiviikkona kello 19. Konsertteihin on vapaa pääsy, ohjelman hinta on 10 euroa.

Pekka Toivonen Piano Week

Pekka Toivonen, piano
Kalansuu Orchestra
+ yllätysesiintyjiä

Vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa (taidejulkaisu). Yhteistyössä Taiteen edistämiskeskus, Helsingin kaupunki, Helicam Services ja seurakunnat. Konserttisarjan yhteydessä suoritetaan Suomen Punaisen Ristin keräys Afganistanin kriisin uhreille.

www.pekkatoivonen.com