Uutiset 2021

28.10.2021 15.55

Pispalan kirkossa kaksi konserttia viikonloppuna

Pispalan kirkossa nautitaan tulevana viikonloppuna (30.–31.10.) kahdesta konsertista. Lauantaina esiintyy Tampereen Kamarimusiikkiseuran orkesteri, sunnuntaina kuullaan kuorolaulua.

Tampereen filharmonian viulisteja.
Viulistit Adriana Iacovache-Pana ja Hanna Parviainen. Kuva: Lea Antola
Tampereen Kamarimusiikkiseuran orkesterin Barokkia ja romantiikkaa -konsertissa lauantaina 30. lokakuuta orkesteria johtaa Miika Jämsä. Solisteina esiintyy kaksi Tampere Filharmonian viulistia, Adriana Iacovache-Pana ja Hanna Parviainen.

Konsertissa he soittavat Bachin konserton d-molli kahdelle viululle, sekä Shostakovichin kaksi kappaletta kahdelle viululle ja jousille.

Orkesterin ohjelmassa on Albinonin Sinfonia a 4, Purcellin Chaconne, sovituksia Schumannin pianokappaleista nuorisolle sekä Waltonin musiikkia Shakespearen Henry V:stä tehtyyn 1940-luvun elokuvaan.

Konsertti alkaa Pispalan kirkossa lauantaina kello 18. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, käsiohjelman hinta on 15 euroa.

Sunnuntaina kuorolaulua

Ole minulle kallio! -kuorokonsertissa sunnuntaina 31. lokakuuta esiintyvät Jyväskylän Musica-kuoro ja Kamarikuoro Näsi. Kuoroja johtaa Marjukka Manner. Konsertti on Mannerin kuoronjohdon B-tutkintokonsertti.

Kuorokonsertti alkaa Pispalan kirkossa sunnuntaina kello 17. Konserttiin on vapaa pääsy, käsiohjelman hinta on viisi euroa.