Uutiset 2021

13.1.2021 13.10

Ruokakassi-keräyksen lahjoituksia kertyi yli 200 000 euroa

Tampereen seurakuntien ja Moron järjestämä Ruokakassi-keräyksen tuotto ylitti kaikki odotukset. Kymmenet tamperelaiset yritykset ja henkilölahjoittajat innostuivat hyvälle asialle ja keräyksen lopullinen tuotto oli 230 000.

Keräyksen tavoite, 100 000 euroa, ylittyi siis kirkkaasti. Kerätyllä summalla voidaan hankkia yli 10 000 ruokakassia.

Lokakuussa alkanut keräys haluttiin järjestää, koska Tampereen ruokajonot kasvoivat rajusti koronakriisin alussa ja rahat uhkasivat loppua. Keräyksen kohteeksi valikoitui vähävaraisten tamperelaisten ruoka-apu, joka on koronan takia joutunut ennennäkemättömän koville. Keräysvaroja on jo nyt käytetty noin 100 000 euroa.

Apu menee perille Tampereen seurakuntien diakoniatyön kautta, ja sitä ovat seurakuntien Ruokapankin lisäksi jakamassa muun muassa SPR, Via Dia ja Nauha.

–  Keräys sujui upeasti ja tavoitteet täyttyivät reilusti. Kyllä tämä koko sydäntä lämmittää ja mielen täyttää valtava kiitollisuus kaikille lahjoittajille. Ruoka-avulle tämä on iso juttu, koska hävikkiruokaa ei vaan saada riittämään ja ostoruokaa tarvitaan mukaan kassia täyttämään, Tampereen seurakuntien elintarvikeavun koordinaattori Marja Palkonen kertoo.