Uutiset 2021

15.6.2021 15.48

Sanan Suvipäiviä vietetään viikonloppuna online-juhlina

Sanan Suvipäivät -juhlat lähetetään Aleksanterin kirkosta 18.–20. kesäkuuta. Tänä vuonna keskusteluissa pureudutaan onnen, kasvun haastavuuteen ja uusien alkujen mahdollisuuksiin. Juhlat näytetään kokonaisuudessaan sähköisten kanavien kautta, eikä kirkkoon oteta yleisöä.

Aleksanterin kirkon salin keskikäytävältä avautuu näky alttarille, joka on holvatussa syvennyksessä.
Sanan Suvipäivät juhlat lähetetään Aleksanterin kirkosta 18.–20. kesäkuuta. Paikan päälle ei oteta yleisöä. Kuva Aava Anttinen
Juhlan aloittavat perjantaina kello 18 Ulla Saunaluoma, pastori Riikka Sydänmaa ja Kalle Virta. Perjantain päättää Maan ja taivaan väliltä –konsertti kello 21. Maksuttoman konsertin tarjoaa lauluyhtye Valkea.

Sanaforum nostaa esiin ajankohtaisia asioita

Sana-lehden päätoimittaja Heli Karhumäen luotsaamat Sanaforumit ovat rentoja ja värikkäitä keskustelutuokioita syvällisistä ja tärkeistä ajankohtaisista asioista. Tänä vuonna keskusteluissa pureudutaan onnen, kasvun haastavuuteen ja uusien alkujen mahdollisuuksiin.

Perjantaina Sanaforumissa Karhumäen haastateltavana ovat terapeutti ja kirjailija Päivi Niemi sekä pastorit Minnamaria Tammisalo ja Marko Sagulin.

Lauantaina Karhumäen seurassa on psykologi Mirja Sinkkonen, Ekokumppaneiden toimitusjohtaja Suvi Holm ja perheenisä Jyrki Mattila.

Sunnuntaina vierailuvuorossa ovat Tampereen yliopiston historian professori Pirjo Markkola ja yhteisöpastori Olli Viljakainen.

Lauantaina Kasvun mahdollisuus -päiväjuhla

Nainen seisoo kirkon käytävällä kukkaseppele päässä ja hymyilee.
Kanttori Pirjo Mäntyvaara tarjoilee lauantaina Kasvun virret ja soittaa sunnuntaina Tuomaskirkossa.
Kasvun mahdollisuus -päiväjuhla alkaa kello 13. Kasvun virret tuo tarjolle kanttori Pirjo Mäntyvaara ja raamattulauluja kouluttaja, muusikko Kristiina Tanhua-Laiho. Persoonasta ja kasvusta puhuvat psykologi Mirja Sinkkosen ja pastori-muusikko Kalle Virta.

Kello 17 alkavaan ToiveViisikieliseen  on voinut toivoa kappaleita kesäkuun aikana suvipaivat.fi -sivulla.

Lauantain päättää kello 21 alkava Pekka Simojoen, Jaakko Löytyn ja Petri Laaksosen Gospel Gentlemen -konsertti.
Kolme miestä seisoo rivissä. Yhdellä on päässä silinteri ja toisella knalli.
Gospel Gentleman eli Jaakko Löytty, Pekka Simojoki ja Petri Laaksonen. Kuvaaja: Jani Laukkanen
Sunnuntain aloittaa Tuomaskirkko kello 10. Saarnaajana on komediateatterin johtaja Panu Raipia, liturgina tuomaspappi Tiina Mononen ja kanttorina Pirjo Mäntyvaara.  Keskustelusaarnan pitää toiminnanjohtaja, rovasti Ulla Saunaluoma.

Juhlat näytetään Kansan Raamattuseuran Facebook-sivun ja Youtuben KRStube -kanavan kautta. Myös kolehdit ja muut lahjoitukset tehdään verkossa.  Aleksanterin kirkkoon ei oteta läsnäolevaa yleisöä. Koko Sanan Suvipäivien ohjelma

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Tampereen Tuomiokirkkoseurakunnan kanssa.