Uutiset 2021

17.11.2021 17.16

Tampereen Kannen areenalle lapsiperheille joulutapahtuma

Tampereen Kannen areenalle järjestetään lapsiperheille tarkoitettu maksuton Areenan JOULU -hyväntekeväisyystapahtuma 18. joulukuuta. Seurakunnat on tapahtuman yhteistyökumppani.

Korona-aika on tuonut erilaisten avustusten piiriin aiempaa enemmän myös lapsiperheitä, eikä kaikilla ole mahdollisuutta osallistua maksullisiin joulutapahtumiin. Areenan JOULU -tapahtuma vastaa tähän tarpeeseen, ja tapahtumaan kutsutaankin erityisesti taloudellisia haasteita kohdanneita perheitä.

Areenan JOULU antaa mahdollisuuden kokoontua yhteen iloisissa merkeissä. Areenalla on jouluisia tarjottavia, sekä erilaisia ohjelmapisteitä, kuten liikuntaa ja askartelua.

Tapahtuman järjestävät Tampereen Kannen areena, Tampereen seurakunnat ja Tampereen kaupunki yhteistyössä areenan toimijoiden kuten NoHo Partnersin ja Akun Tehtaan kanssa.

Pastori Merja Halivaara Tampereen ev.lut. seurakuntien kehityspalveluista on iloinen yhteistyöstä.

–Tampereen Kannen areenan kanssa on hienoa päästä yhteistyöhön. Siellä on aidosti haluttu etsiä auttamisen keinoja ja panostetaan  joulutapahtumaan. Tapahtuman ovet ovat avoinna perheille ilman huolta siitä, onko rahaa pääsylippuihin, joulupuuroon ja ohjelman seuraamiseen. Toivottavasti kaikki kohderyhmän perheet löytävät paikalle, Halivaara toivoo.

Tapahtuma järjestetään korona-turvallisesti ajankohtaisten suositusten mukaisesti. Areenalla on väljät tilat, tehokas ilmanvaihto, ja ohjelmaa on porrastettu alkamaan tasatunnein. Maskien käyttöä suositellaan, turvavälit huomioidaan ja saatavilla on käsidesiä.

Tapahtuma on syrjinnästä ja häirinnästä vapaa. Myös esteetön saapuminen on huomioitu.

Ruokakassikeräystä vauhditetaan

Tampereen Kannen areena on mukana myös Moro-lehden ja seurakuntien kanssa vauhdittamassa Tampereen seurakuntien Ruokapankin ruokakassikeräystä. Tampereen seurakuntien ruoka-apu on hankalassa tilanteessa, kun EU lopettaa toistaiseksi ruoka-apunsa.

Jaettavia elintarvikkeita riittää enää helmikuun 2022 loppuun asti. Seuraava EU:n ruoka-apuohjelma on vasta tekeillä, ja ruoka-avun asiakkaat uhkaavat jäädä vaille kuivaruokia ja säilykkeitä.

Hätäapukeräyksellä pyritään turvaamaan ruoka-avun asiakkaille monipuolinen ruokakassi siihen asti, kunnes EU:n ruoka apu taas toimii.

Keräykseen voi lahjoittaa verkossa kotimaanapu.fi-palvelussa ”Ruokakassikeräys tamperelaisille”. Apu menee perille Tampereen seurakuntien Ruokapankin kautta.

Yhdessä hyvää tekemässä:
Akun Tehdas