Uutiset 2021

6.8.2021 16.33

Tarkista tapahtumien tilanne tapahtumakalenterista

Tampereen seurakunnat noudattaa koronaturvallisuutta koskevia viranomaisten määräyksiä ja ohjeita. Seurakuntien tilaisuuksissa on kahden metrin turvavälit, ja varmistamme, että kaikilla on mahdollisuus huolehtia käsihygieniasta. Suosittelemme vahvasti kasvomaskin käyttöä kaikissa kohtaamisissa.

Joukko naisia kävelee ulkona.
Mummon Kammarin kävelylenkit ovat tällä tietoa yhä ohjelmassa. Matkaan lähdetään Mummon Kammarin edestä tiistaisin kello 10. Kierros kestää pari tuntia, ja vetäjinä toimivat vapaaehtoiset. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Kuva Hannu Jukola
Pirkanmaan kokoontumisrajoitukset astuivat voimaan torstaina 5. elokuuta. Kokoontumisrajoitus on sisätiloissa kymmenen ja ulkotiloissa viisikymmentä henkilöä. Tätä suuremmat tilaisuudet toteutetaan vain, jos terveysturvallisuus voidaan taata. Kirkoissa ja muissa seurakuntien tiloissa on henkilömäärät laskettu kahden metrin turvaväleillä.

Seurakuntien toiminta ja tilaisuudet pyritään järjestämään suunnitellusti, mutta joihinkin tapahtumiin voi tulla muutoksia ja henkilörajoituksia. Tarkista tapahtumien tilanne tapahtumakalenterista. Tilaisuuksia myös striimataan seurakuntin somekanaville.

Ohjeet toimintaan osallistuvalle

1.  Osallistu tilaisuuksiin ja tapahtumiin vain terveenä.
  2. Pidä huolta hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  3. Huomioi kahden metrin turvavälit myös tiloihin tullessasi ja pois lähtiessäsi.
  4. Toivomme omia maskeja.

Messut ja kirkolliset toimitukset

Jumalanpalvelukset toimitetaan läsnäolevan seurakunnan kanssa, ja rippikoulujen konfirmaatiomessut pidetään pienissä ryhmissä.

Kirkollisissa toimituksissa noudatetaan viranomaisten ja hiippakunnan  suosituksia ja ohjeita. Turvallisuus sovitaan toimituksesta vastaavan papin kanssa. Toimituksen jälkeinen tilaisuus, esimerkiksi muistotilaisuus, on yksityinen, ja vastuu toteutuksesta on sen järjestäjällä.

Kasvomaskisuositus kohtaamisissa

Vahva kasvomaskisuositus on käytössä kaikissa kohtaamisissa, myös ulkotiloissa ja kirkollisissa toimituksissa. Käyttö koskee kaikkia 12 vuotta täyttäneitä ja kaikkia seurakunnan tiloja ja tilaisuuksia.

Rajoitukset ovat voimassa 5.–29. elokuuta 2021.