Uutiset 2021

14.1.2021 15.53

Toimintarajoitukset jatkuvat Tampereen seurakunnissa 28. helmikuuta asti

Seurakuntien kokoava toiminta ja aikuisten ryhmätoiminta ovat tauolla helmikuun 2021 loppuun asti. Rajoitusten ulkopuolella ovat lasten päiväkerhot, iltapäiväkerhot, soitonopetus ja alle 20-vuotiaiden pienryhmätoiminta, joissa ryhmän koko voi olla enintään kymmenen henkilöä.

Kaksi lasta istuu pöydän ääressä ja maalaa ruskeita saviruukkuja keskittyneen näköisinä.
Lasten ja alle 20-vuotiaiden nuorten ryhmät voivat koontua, kun ryhmän koko on enintään kymmenen henkilöä. Kuva: Juha-Pekka Aaltonen
Seurakunnat pitävät kirkkotiloja auki hiljentymistä, rukousta ja keskusteluapua varten. Tiloissa noudatetaan henkilömäärärajoituksia ja muita viranomaisohjeita. Keskusteluapua saa seurakunnista myös puhelimitse. Päivystävän papin tavoittaa arkisin kello 13-15, numerosta 040 804 8005.

Jumalanpalvelukset verkossa

Jumalanpalveluksia vietetään ilman paikan päällä olevaa seurakuntaa 28. helmikuuta asti. Jumalanpalvelukset välitetään seurakunnan verkkosivujen tai sosiaalisen median kanavien kautta suorina verkkolähetyksinä.  Katso tiedot jumalanpalveluksista tästä.

Kirkollisissa toimituksissa  10 hengen rajoitus

Kirkollisten toimitusten osalta noudatetaan tämän hetkistä voimassa olevaa oheistusta  yli kymmenen hengen tilaisuuksien rajoituksista. Hautaan siunaamisissa voivat olla läsnä vainajan kaikkein lähimmät omaiset, vaikka tämä ylittäisikin annetun kymmenen henkilön rajan. Lukumäärä sisältää myös seurakunnan työntekijät.

Kasvomaskisuositus kohtaamisissa

Kasvomaskisuositus on käytössä kaikissa seurakunnan kohtaamisissa, myös kirkollisissa toimituksissa. Suositus perustuu Pirkanmaan sairaanhoitopiirin antamaan alueelliseen suositukseen (12.1.2021). Käyttö koskee kaikkia 12 vuotta täyttäneitä ja kaikkia seurakunnan tiloja ja tilaisuuksia. Asiakkaita pyydetään huolehtimaan myös käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Palvelua etäyhteyksin

• Ajantasaisen tiedon mahdollisista tilaisuuksista löydät verkkosivujen tapahtumakalenterista.
  • Ruokajakeluja kasseina tai mukaan otettavina valmisannoksina pyritään jatkamaan normaalisti. Ajantasaiset tiedot auki olevista jakopaikoista löytyvät ruokailut-sivulta.
  • Seurakuntientalon asiakaspalvelu palvelee etäyhteyksin puhelimitse ja sähköpostilla. Pappi, kanttori ja tila  varataan puhelimitse asiakaspalvelusta p. 03 219 0705 arkisin kello 9-15 tai sähköpostilla asiakaspalvelu.tampere@evl.fi.
  • Hautaukseen sekä siunaus- ja muistotilaisuuteen liittyvät asiat p. 03 219 0702, hautojen hoitopalvelut p. 03 219 0701.
  • Diakoniatyöntekijät ovat tavoittevaissa puhelimella. Yhteystiedot löydät tästä.
  • Kaikkien seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot
  • Seurakunnan korona-ajan ohjeistuksia voi seurata verkkosivuilta.
Tampereen seurakunnat toimii Pirkanmaan sairaanhoitopiirin suositusten mukaisesti ja noudattaa viranomaisten suosituksia ja ohjeita. Henkilömäärien osalta Tampereen seurakunnat seuraa aluehellintoviraston viikoittain päivittyviä linjauksia.