Uutiset 2021

1.12.2021 9.44

TT:n näyttelijöiden konsertti nähdään kirkossa ja verkossa

Tampereen Teatterin näyttelijät laulavat 5. joulukuuta joululauluja perinteisessä konsertissa Aleksanterin kirkossa. Konserttiin saapuvilta edellytetään koronapassia. Konsertin näkee myös maksutta verkossa.

Useita ihmisiä laulamassa kirkon alttarin edessä.
Tampereen Teatterin näyttelijät esittivät joulukonsertin Aleksanterin kirkossa myös vuonna 2019. Kuva : Sanna Huhtala / Tampereen Teatteri
Joulukonsertti alkaa Aleksanterin kirkossa sunnuntaina 5. joulukuuta kello 18.  Netin välityksellä konsertista pääsee nauttimaan Aamulehti.fi/moro-sivulla. Linkki on avoin kaikille. Konsertti on katsottavissa vain suorana lähetyksenä, eikä siitä jää tallennetta.

Aleksanterin kirkossa järjestettävä konsertti on niin ikään yleisölle maksuton. Konsertissa on myös yhteislauluja, ja konserttiin saapuvilta edellytetään voimassa olevaa koronapassia. Koronapassit tarkistetaan kirkon ovilla kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä.

Konsertin aikana voi halutessaan osallistua keräykseen Tampereen ev.lut. seurakuntien Ruokapankin hyväksi. Viime vuonna konsertti nähtiin vain verkossa, ja se tuotti ruokakassikeräykseen 10 000 euroa.

Keräyslinkki on konsertin aikana Aamulehden verkkosivuilla. Aleksanterin kirkossa kerätään kolehti konsertin jälkeen kirkon ovilla.

Konsertissa esiintyy Tampereen Teatterin nykyisiä ja jo eläkkeellä olevia näyttelijöitä: Annuska Hannula, Jukka Leisti, Ville Majamaa, Ville Mikkonen, Seppo Mäki, Markku Niemelä, Elisa Piispanen, Pia Piltz, Arttu Ratinen, Elina Rintala, Arttu Soilumo, Antti Tiensuu ja Tuija Vuolle.

Tilaisuuden juontaa Tampereen Teatterin eläkkeelle siirtynyt johtaja Reino Bragge. Kapellimestarina toimii Niina Alitalo. Puheen tilaisuudessa pitää pastori Minnamaria Tammisalo

Tampereen Teatterin näyttelijöiden joulukonsertti järjestetään nyt jo 37. kerran.

Ruokakassikeräys Kotimaanapu.fi: ”Ruokakassikeräys tamperelaisille”

MobilePay: 44977

Tampereen seurakunnat auttaa koronapassin tulostamisessa:

Kaikilla ei ole tulostinta tai älykännykkää. Tampereen seurakunnat tarjoaa ihmisille apua koronatodistuksen tulostamisessa.

Koronapassien tulostus Tampereen seurakuntien kirjastossa (Seurakuntien talon 5. krs, Näsilinnankatu 26)
torstaina 2.12. klo 9.30-11.30 ja 12.30-15.30

EU:n koronatodistus tulostetaan Kanta.fi-palvelusta. Omakantaan kirjautumista varten tarvitaan pankkitunnukset, ja tunnukset tulee olla mukana. Koronatodistuksen voi myös etukäteen tallentaa itselleen  sähköpostiin tai muistitikulle ja tulla seurakuntien kirjastolle tulostamaan todistuksen.