Uutiset 2021

15.1.2021 14.05

Valtuusto valitsi yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet vuosiksi 2021–2022

Tampereen seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto valitsi kokouksessaan 14. tammikuuta keskuudestaan puheenjohtajan sekä yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet ja varajäsenet vuosiksi 2021–2022.

Tampereen seurakuntien yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana vuosina 2021-2022 jatkaa varatuomari Leevi Häikiö ja varapuheenjohtajana yo-merkonomi Tuula Harkonmaa.

Salissa, joka näkyy etualalla olevan henkilön selän takaa, istuu noin kymmenen henkilöä, jokainen oman pöytänsä takana, ja jokaisella on kasvomaski.
Tampereen seurakuntien yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui kautensa viimeiseen kokoukseen 10. joulukuuta 2020. Puheenjohtajana toimi Olli Hallikainen. Kuva: Hannu Jukola
Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajaksi vuosiksi 2021–2022 Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli on määrännyt Harjun seurakunnan kirkkoherran Ari Paavilaisen. Tuomiokapituli päätti asiasta kokouksessaan 18. marraskuuta. Aiemmin tehtävää hoiti tuomiorovasti Olli Hallikainen.

Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi vuosiksi 2021–2022 valittiin  TTM, HT Pekka Uusitalo, ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen DI Matti Ilveskoski.

Yhteinen kirkkoneuvosto johtaa, valmistelee ja esittelee

Yhteinen kirkkoneuvosto (YKN) on yhteisen kirkkovaltuuston alainen valmistelu-, toimeenpano- ja hallintoelin. Tampereella siihen kuuluu tuomiokapitulin määräämän puheenjohtajan ja kirkkovaltuuston valitseman varapuheenjohtajan lisäksi yhdeksän jäsentä.

Neuvoston yhdeksästä jäsenestä vaihtui yksi, kun Petteri Järvisen tilalle valittiin Onni Erkkilä ja yksi varajäsen, kun Anne Karholan tilalle Laura Karholan varajäseneksi valittiin Matleena Kallinen.

YKN:n varsinaiset jäsenet vuosiksi 2021-2022 ovat:

•  kirkkoherra Ari Paavilainen (pj)
  • TTM, HT Pekka Uusitalo (vpj)
  • lääketieteen kandidaatti Onni Erkkilä
  • TM, lehtori Tiina Eskelinen
  • asianajaja, varatuomari Laura Karhola
  • DI Katja Karintaus
  • sosiaaliohjaaja Tarja Käpylä
  • LL, TM Kalle Mäki
  • FM, lehtori Jarno Parviola
  • YTM, toimitusjohtaja Sirpa Pursiainen
  • sosiaalineuvos Leena Rauhala