Uutiset 2022

21.12.2022 13.43

Aleksanterin kirkko avoinna jouluaattona kellon ympäri

Aleksanterin kirkko on jouluaattona avoinna kello 11–24. Kirkossa pidetään aattohartaus kello 14 ja Piispan joulukirkko alkaa kello 17. Kirkon kryptaan on mahdollista tulla viettämään joulua iltapäivällä ja illalla.

Talvimaisema, jossa ihmisiä kulkee Pyynikin kirkkopuistossa. Taustalla punatiilinen Aleksanterin kirkko.
Maalaus: Hanna Koivumäki
Krypta on avoinna joulunviettoon jouluhartauden jälkeen kello 14.45–17 ja kello 17.45–20. Tilaisuus on tarkoitettu erityisesti kaikille niille, joilla ei ole ihmisiä, joiden kanssa viettää joulua.

Kello 17 Aleksanterin kirkossa alkaa Piispan joulukirkko, jonka ajaksi kulku kryptaan on suljettu. Joulukirkon jälkeen noin kello 17.45 alkaen vapaamuotoinen jouluaaton vietto jatkuu kryptassa kello 20 saakka.

Joulunviettoon kuuluu yhdessäoloa, pientä tarjoilua, mahdollisuus pelata lautapelejä sekä joululaulujen laulamista ja kuuntelua. Joulunvieton järjestää Aleksanterin kirkon lähikirkkoalueen vapaaehtoistiimi.

Illan Aleksanterin kirkossa päättää Nuorisokuoro Sympaatin joulukonsertti, joka alkaa kello 23. Konserttiin on vapaa pääsy.