Uutiset 2022

12.12.2022 14.20

Areenan JOULU kutsuu lapsiperheitä joulutapahtumaan

Areenan JOULU kutsuu lapsiperheitä maksuttomaan joulutapahtumaan Nokia Arenalle 15.12. kello 16–19.

Areenan Joulun mainosgrafiikkaa.

Nokia Arena järjestää tapahtuman yhdessä Tampereen ev.lut. seurakuntien, Tampereen kaupungin ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa.

Tapahtumassa lapset pääsevät luistelemaan Nokia Arenan jäälle sekä osallistumaan seurakuntien ja Varalan Urheiluopiston järjestämiin liikunta-aktiviteettipisteisiin areenan aulassa. Vetäjinä pisteissä on seurakuntien liikuntakasvatustyön nuoria. Menossa ovat mukana myös Tapparan ja Ilveksen maskotit.

Areenalle saapuvat voivat ottaa mukaan oman kypärän ja luistimet, mutta luistimia on mahdollisuus myös saada lainaksi Kiekkobussin pisteeltä. Myös oman mailan voi ottaa mukaan. Kiekkoja ei jäällä kuitenkaan läimitä, vaan pelailua kokeillaan pehmeämmillä pelivälineillä.

Ravintolakonserni NoHo tarjoilee glögiä ja pipareita. Jouluisen tunnelman kruunaa Rovaniemeltä saapuva joulupukki.

Areenan JOULU on maksuton. Tapahtuman järjestäjät haluavat kutsua paikalle erityisesti lapsiperheitä, joilla talous on tiukoilla.

– Monia perheitä kurittavat monet lisääntyneet kulut, eikä rahoja liikene mihinkään ylimääräiseen, sanoo seurakuntien tapahtumakoordinaattori Merja Halivaara.

Vaikka tavoitteena on tavoittaa etenkin vähävaraisia perheitä, ovet ovat avoimina kaikille.

– Hintojen nousun myötä yhä useampi perhe on taloudellisessa ahdingossa. Haluamme tarjota maksuttoman tapahtuman, joka on täynnä iloista joulumieltä ja antaa hyväntuulisen hengähdyksen arjesta, kertoo Nokia Arenan myyntijohtaja Elina Tikkakoski.

Areenan JOULU järjestetään nyt toista kertaa. Ensimmäinen Areenan JOULU järjestettiin vasta-avatulla Nokia Arenalla joulun alla 2021.

Areenan JOULU Nokia Arenalla torstaina 15.12.2022 kello 16–19

Yhteistyössä: