Uutiset 2022

25.11.2022 13.10

Jouluradion Hoosianna kajahtaa 1. adventtina

Jouluradion uusi versio Hoosiannasta julkaistaan perinteiseen tapaan ensimmäisenä adventtina 27.11. puolilta öin. Tänä vuonna Jouluradion Hoosiannan videolla kerrataan Jouluradion 20 tuotantokautta.

Neljä kynttilää rivissä ikkunan edessä, takana pimenevä metsä, oikean puoleista kynttilää ollaan sytytämässä kädessä oleva tulitikulla.
Jouluradion Hoosianna kajahtaa 1. adventtina. Kuva Aarne Ormio/ Kirkon kuvapankki
Jouluradion tilaamia Hoosianna-versioita on kuultu vuodesta 2012 alkaen.  Tämän vuoden virren ovat sovittaneet Metropolian musiikinopiskelijat, nuoret myös esittävät teoksen.

Yllätyn joka vuosi, kuinka monella eri tavalla Hoosiannan voi tehdä ja sovittaa. Näin kävi myös Jouluradio20 Hoosiannan kanssa. Sovituksessa kuullaan vivahteita menneiden vuosien versioista, mutta se on silti täysin omintakeinen ja onnistunut teos", kertoo Jouluradion tuottaja Katri Ketola.

Jouluradiossa ensimmäisenä soinut kappale oli Hoosianna

Virrellä on ollut tärkeä merkitys koko 20 kauden ajan Jouluradiolle. On jopa sanottu, että Jouluradio on saanut Hoosiannan trendaamaan, sanoo Jouluradion toimituspäällikkö Riitta Kalliorinne.
– Jouluradio soi jo 20. kertaa ja se on seurakuntien jouluinen lahja ihan kaikille. Tavoitamme radion ja Jouluradio.fi kautta miljoona suomalaista ja meitä kuunnellaan 175 maassa.

Jouluradion jumalanpalveluksessa soi joulumusiikki

Jouluradio20 juhlajumalanpalvelus lähetetään Yle tv1 -kanavalla ja Yle Areenassa ensimmäisenä adventtina  27.11. klo 10 Paavalin kirkosta.

Jumalanpalvelus alkaa värikkäällä Hoosianna-kulkueella, solistivieraana on Jesse Kaikuranta.

Luvassa on vahvasti joulumusiikkipainotteinen jumalanpalvelus.

Jumalanpalveluksen kanttorina toimii Sanna-Maarit Hakkarainen, liturgina on Elina Koivisto ja saarnan pitää Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala.

Jouluradio on tehnyt vuosittain Hoosianna -virrestä erilaisia versioita. Ensimmäisen adventtisunnuntain tv-jumalanpalveluksessa Hoosianna kaikuukin monta kertaa ja erilaisin sovituksin.

Jouluradio TampereellaPunainen radiomankka maassa huuruisella pellolla, ja taustalla puiden välistsä laskee aurinko.

• Tampere, 106,4 MHz
  • Kaapeliverkossa: 104,5 MHz (Elisa), 107,9 MHz (Telia)
  • Verkossa soi alkuperäisen Jouluradion  lisäksi yhdeksän eri joulumusiikkityyleihin erikoistunutta kanavaa.