Uutiset 2022

28.11.2022 13.06

Kaikkien aikojen joulukonsertti Tuomiokirkossa virittää joulutunnelmaan

Tampereen ammattikorkeakoulun joulukonsertissa Tuomiokirkossa 30. marraskuuta kello 18 soi joulumusiikki, joka sopii koko perheelle. Mukana on yli 100 esiintyjää, ja konserttiin on vapaa pääsy.

Joukko muusikkoja nuottitelineiden takana katsovat edessään seisovaa kapelimestaria, jonka kädet heiluvat ilmassa.
Konsertin harjoitukset Satamakadun salissa, Markus Yli-Jokipii kapellimestarina. Kuva Emmi Suominen
Lehtori Markus Yli-Jokipiin mukaan Tampereen ammattikorkeakoulu on järjestänyt jouluisia kirkkokonsertteja ennenkin, muttei näin isosti.

— Törmäsin keväällä Tampereen ammattikorkeakoulun oppilaitospastori Jussi Houttuun, joka heitti idean omasta joulukonsertista. Yhteisölliselle joulukonsertille onkin nyt erityistä intoa hiljaisempien vuosien jälkeen. Opiskelijat ovat mukana mahtavalla fiiliksellä.

Konsertti kokoaa Tampereen tuomiokirkkoon yli 100 taitavaa esiintyjää. Lavalla nähdään Tamk Sinfonia, solisteja sekä Tamk Choral Company. Perinteistä ja uudempaa joulumusiikkia ovat esittämässä myös Kamarikuoro Näsi ja Teekkarikuoro. Kapellimestarina on Markus Yli-Jokipii.

Yli-Jokipii on sitä mieltä, että jos tänä vuonna valitsee vain yhden joulukonsertin, on Kaikkien aikojen joulukonsertti oikea valinta.

— Tästä tulee hyvän mielen yhteisöllinen konsertti. Tuomiokirkossa tullaan näkemään paljon erilaisia taitoja, joten jokaiselle katsojalle on jotakin. Ja onhan konserttiin vapaa pääsykin!

Kaikkien aikojen joulukonsertti Tampereen tuomiokirkossa keskiviikkona 30.11.2022 klo 18, vapaa pääsy.

Järjestäjä TAMK Musiikki yhteistyössä: Tampereen Tuomiokirkkoseurakunta, TAMK Parvi, TAMKO, MusTa ry, Tampereen ammattikorkeakoulu ja Tampereen yliopisto