Uutiset 2022

1.12.2022 15.12

Kalevan kirkon seinällä nähdään animaatioita joulukuun viikonloppuina

Kalevan kirkon seinällä nähdään joulukuussa Tampereen ammattikorkeakoulun (Tamk) opiskelijoiden tekemiä animaatioita. Animaatioita on kaikkiaan neljä, ja niiden teemat liittyvät jouluisiin tunnelmiin ja hyviin tekoihin.

Kalevan kirkon seinällä näkyy kuva puusta.
Kalevan kirkon seinällä nähdään Tamkin opiskelijoiden animaatioita. Kuvassa saksalaisen opiskelijan Angelina Predingerin animoima puu.

TAMK Interactive Median kansainväliset opiskelijat ovat tehneet animaatioita sekä yksin että työryhmissä.

– On aivan mahtavaa, että olemme päässeet tekemään animaatioita Kalevan kirkon seinälle. En olisi voinut kuvitella, että saamme tällaisen mahdollisuuden, sanoo Angelina Prediger. Hän opiskelee Tampereella vaihto-oppilaana Trierin yliopistosta Saksasta.

Tampereen seurakuntien ja Tamkin opiskelijoiden yhteistyöstä iloitsee myös Kalevan kirkolla toimivan Marhaban-keskuksen toiminnanohjaaja Maria Haapavaara, joka on toiminut seurakuntien ja opiskelijoiden yhteyshenkilönä.

– Toivon, että animaatiot herättävät ihmisissä iloa ja hyvää mieltä. Samalla meillä kaikilla on mahdollisuus päästä kurkistamaan, mitä Tampereelle tulleet opiskelijat ajattelevat hyvistä teoista ja joulusta. On hyvä katsoa asioita välillä toisin silmin, sanoo Maria Haapavaara.

Animaatiot ovat nähtävissä joulukuussa neljänä peräkkäisenä viikonloppuna perjantaista sunnuntaihin kello 17–21.

Aikataulut ja tekijät:

• Jouluikkuna 3D (Christmas Window 3D): pe 2.12. – su 4.12.
  • Animaatio: Minna Saalasti, Cong Duc Anh

• Hyvien tekojen puu (Good Deeds Tree): pe 9.12. – su 11.12.
  • Animaatio: Iskra Stambej, Robert Eftychiou, Angelina Prediger

• Hyvät teot (Good Deeds): pe 16.12. – su 18.12.
  • Animaatio: Niina Lahti

• Joulupuu (Christmas Tree 2D): pe 23.12. – su 25.12.
  • Animaatio: Iskra Stambej, Robert Eftychiou, Angelina Prediger, Niina Lahti, Nele Rauschenberg