Uutiset 2022

20.11.2022 12.43

Seurakuntavaalien äänestys käynnissä, äänestyspaikat avoinna kello 20 asti

Seurakuntiin ympäri Suomen valitaan tänään sunnuntaina uudet päättäjät. Tampereella äänestetään luottamushenkilöt sekä paikallisiin seurakuntaneuvostoihin että seurakuntien yhteiseen kirkkovaltuustoon.

Äänestäjiä paikalla Pispalan kirkolla.
Ensimmäisinä Pispalan kirkon äänestyspaikalle sunnuntaina 20.11. ehtivät Vesa Vares (kuvassa vas.) ja Teuvo Riuttaskorpi (toinen vas.). Vaalitoimitsijana etualalla Outi Viitasalo. Kuva: Kaarina Lehtisalo
Vaalipäivänä 20.11. äänestyspaikat ovat avoinna kello 11–20. Äänestää voi vain oman seurakunnan äänestyspaikassa.

Vaaleissa voi äänestää jokainen 16 vuotta täyttänyt evankelis-luterilaisen kirkon jäsen. Mukaan äänestyspaikalle tarvitaan kuvallinen henkilötodistus.

Äänestyspaikat Tampereella:

Eteläinen seurakunta
Viinikan kirkko (Kaartotie 1) kello 11–20

Harjun seurakunta
Pispalan kirkko (Pispalan valtatie 16) kello 11–20

Messukylän seurakunta
Messukylän kirkko (Messukylänkatu 54) kello 11–20

Tuomiokirkkoseurakunta
Tuomiokirkko (Tuomiokirkonkatu 3) kello 11–20

Lisätiedot vaaleista:

Tampereen seurakunnissa:
tampereenseurakunnat.fi/seurakuntavaalit

Valtakunnallisesti:
seurakuntavaalit.fi

Vaalien tuloslaskentaa seurataan vaalipäivän iltana. Vaalien äänestysprosentti saadaan selville arviolta kello 22 mennessä.

Ryhmien paikkajako, ikä- ja sukupuolijakauma, uusien luottamushenkilöiden määrä Tampereen seurakuntaneuvostoissa ja kirkkovaltuustossa saadaan selville arviolta kello 24 mennessä.

Tulokset julkistetaan Tampereen seurakuntayhtymän verkkosivuilla. Tarkemmat tulokset julkistetaan maanantaina 21. marraskuuta.