Uutiset 2022

13.12.2022 11.42

Tulta ja valoa taivaan täydeltä Kalevan kirkossa 17.12.

Tulen ja valon joulu järjestetään jälleen Kalevan kirkossa lauantaina 17. joulukuuta. Tapahtuma on näyttävä poikkeus joulutarjonnassa ja tarjoaa taatusti laadukkaan, maagisen jouluelämyksen. Luvassa on tulitaidetta, tanssia, musiikkia ja kirkon seinät eloon herättävä videoesitys.

Kalevan kirkon Tulen ja valon joulu -tapahtumaa varten kirkkosaliin on rakennettu huikeat tunnelmavalaistukset. Kirkon seinät heräävät eloon niille heijastetun videokuvan avulla. Koko sali on tällä hetkellä sininen ja kuviot seinillä muistuttavat revontulia.
Kalevan kirkon Tulen ja valon joulu on näyttävä poikkeus joulun tapahtumatarjonnassa ja tarjoaa taatusti laadukkaan, maagisen jouluelämyksen. Kuva: Hannu Piirainen

Tarinallinen kokonaisuus johdattaa katsojat valon ja pimeyden teemojen äärelle.

– Katse kohdistuu hyvän ja pahan väliseen kamppailuun niin ihmisten sydämissä kuin ympäröivässä maailmassa. Meidän liekkimme lepattaa ja saattaa jopa sammua. Pimeydessä loistaa kuitenkin sammumaton, ikuinen valo. ”Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, on näkevä suuren valkeuden”, kertoo tapahtumaa järjestävä pappi Ralf-Erik Friman.

Tapahtuman musiikista vastaa bändi, mutta musiikkia ei tarvitse tyytyä vain kuuntelemaan. Mukana saa laulaa, ja ohjelmassa on myös joidenkin kaikkein tutuimpien ja kauneimpien joululaulujen yhteislaulua.

– Kalevan kirkko mahdollistaa kokonaiselämyksen aivan erityislaatuisella tavalla. Tällaista tapahtumaa ei voitaisi toteuttaa vastaavalla tavalla missään muualla Suomessa. Tämä johtuu kirkkosalin korkeista, harmaista seinäpinnoista, jotka sopivat todella hyvin videoprojisointiin.

Tulen ja valon joulun jälkeen et katso Kalevan kirkkoa enää ikinä samoin kuin ennen!

Tapahtuman toteuttamisesta vastaavat Tampereen seurakuntien Uusi Verso -yhteisö ja Korento art.

Tulen ja valon joulu la 17.12. klo 18 ja 21 Kalevan kirkossa