Uutiset 2022

9.12.2022 13.04

Vuoden Nuorisokasvattaja -palkinto Jutta Uramalle

Vuoden 2022 Nuorisokasvattaja -palkinnon sai Jutta Urama. Palkinto myönnetään vuosittain kiitoksena ja huomionosoituksena monipuolisesta ja aktiivisesta vapaaehtoistyöstä Tampereen seurakuntien nuorisotyössä.

Eteläisen seurakunnan nuorisotiimi totesi ehdotuksessaan, että Jutta Urama on toiminut koko ikänsä seurakunnassa vastuunkantajana. Urama on toiminut Eteläisen seurakunnassa kerhonohjaajana noin 12 vuotta. Urama oli itse ensin kerholaisena ja apukerhonohjaajana, myöhemmin kerhonohjajana.

Papin puvussa oleva mieshenkilö pitää käsissä kuniakirjaa , jossa lukee Nuorisokasvattaja 2022 Jutta Urama.
Yhteisen kasvatuksen johtava pappi Mikko Wirtanen jjakoi joulukahveilla Vuoden Nuorisokasvattaja palkinnon. Kuva Hanna Koivumäki
—  Nykyisin Urama myös ohjaa nuorempia kerhonohjaajia mukaan toimintaan ja opastaa ja kouluttaa heitä, kertoo palkinnon jakanut  yhteisen kasvatuksen johtava pappi Mikko Wirtanen.

Nuoristyön kasvattajapalkinto jaettiin torstaina 8. joulukuuta Seurakuntien talon perinteisten joulukahvien yhteydessä. Jutta Urama ei päässyt paikalle.