Uutiset 2023

11.8.2023 12.35

Hiljaisuuden joogaa Aleksanterin kirkossa ja Linnainmaalla

Hiljaisuuden joogassa keskeistä ovat armollisuus ja Jumalan rakkaus. Kehon ja mielen harjoituksissa avaudutaan hiljaisuudelle, joka antaa tilaa Jumalan läsnäolon kokemiselle.

Pastori Mirella Lehtola joogaa Aleksanterin kirkon alttarin edessä.
Psykoterapeutti, pastori Mirella Lehtola tutustui Hiljaisuuden joogaan ja kouluttautui sen ohjaajaksi saadakseen vahvistusta omaan hengelliseen elämäänsä. Seuraava Hiljaisuuden jooga alkaa elokuussa Aleksanterin kirkossa. Kuva: Emil Bobyrev

Hiljaisuuden jooga on sairaalapastori, joogaopettaja Heli Harjunpään kehittämä kristillinen harjoituskokonaisuus, jossa yhdistyvät lempeät, kehoa hoitavat liikkeet, hiljentyminen, hengellisyys ja rukous.

Tampereella Hiljaisuuden jooga järjestetään syksyllä Aleksanterin kirkossa (31.8. alkaen) ja Linnainmaan seurakuntakeskuksessa (25.8. alkaen).

Aleksanterin kirkossa joogaa ohjaa tamperelainen psykoterapeutti, työnohjaaja ja pastori Mirella Lehtola. Hän kouluttautui Hiljaisuuden joogan ohjaajaksi muutama vuosi sitten Harjunpään ohjauksessa.

– Minulle jooga on tärkeä mielen harjoitus. Se on tapa rauhoittua, olla läsnä ja kokea rentoutumista. Tunnen harjoituksen jälkeen iloa ja kiitollisuutta.

Hiljaisuuden jooga on myös hengellinen harjoitus, jolla on kristillinen merkityssisältö. Siihen kuuluvat rukous, raamatunlauseet ja usein myös virret.

Joogaan otetaan mukaan oma matto, sopivat vaatteet ja vesipullo. Osallistuminen on maksutonta.

• Hiljaisuuden jooga Linnainmaan seurakuntakeskuksessa perjantaisin 25.8.–29.9. kello 13.30–15 . Ilmoittautuminen ma 21.8. mennessä: anna.henriksson@evl.fi, 040 804 8627.
  • Hiljaisuuden jooga Aleksanterin kirkossa torstaisin 31.8.–26.10. klo 18–19.30 . Ohjaajina Ylöjärven seurakuntapastori Heli Päivänsalo ja pastori, psykoterapeutti Mirella Lehtola.  Aleksanterin avoimeen joogaryhmään ei ole ilmoittautumista: Mukaan oma matto ja lämmintä vaatetta. Vapaaehtoinen maksu Yhteisvastuukeräykseen. Tule ajoissa, ovet suljetaan harjoituksen alettua. Lisätiedot ja kyselyt: meri.ala-kokko@evl.fi

Lue juttu aiheesta seurakuntien Silta-lehdestä